כנס השייט ה-31 של איגוד השייט של פלורידה–קריביים (FCCA) מציב את שיתוף הפעולה, הקיימות והחדשנות בלב ההתפתחות האזורית
בכירי תעשיית השייט, מנהיגים ממשלתיים וגורמי תיירות מכל רחבי הקריביים ואמריקה הלטינית התכנסו השבוע בסן חואן, פורטו ריקו, במסגרת כנס השייט והתערוכה השנתית של איגוד השייט של פלורידה–קריביים (FCCA). האירוע סימן שבוע של דיאלוג, יוזמות אסטרטגיות ושיתופי פעולה שנועדו לחזק את מעמדו של האזור כיעד המוביל בעולם לתיירות שייט בת קיימא.
פורטו ריקו, שהוכתרה כ”בירת השייט של מזרח הקריביים”, ניצלה את המעמד כדי להדגיש את השקעותיה הנרחבות בתשתיות נמלים, בטכנולוגיות מתקדמות ובפיתוח כוח אדם. האי צפוי לקלוט השנה שיא של 1.9 מיליון נוסעי שייט – נתון שמבסס את חשיבותו ברשת השייט הגלובלית.
הכנס, שנערך בשיתוף חברת התיירות של פורטו ריקו, משך למעלה מ-100 מנהלים בכירים מחברות השייט הגדולות בעולם. המשתתפים נטלו חלק בפגישות אישיות, סדנאות מקצועיות ומושבי דיון שהתמקדו בנושאים כמו חוסן תיירותי, חדשנות טכנולוגית, אחריות סביבתית ועתיד היעדים האזוריים. נימת השבוע הייתה ברורה: צמיחתה של תעשיית השייט נשענת על שיתופי פעולה אמיצים, תקשורת פתוחה וחדשנות משותפת.
על פי נתוני FCCA, תעשיית השייט העולמית ממשיכה לשבור שיאים, עם תחזית של יותר מ-37 מיליון נוסעים בשנת 2025 – עלייה של מעל 25% לעומת התקופה שלפני המגפה. הקריביים ואמריקה הלטינית נותרות הלב הפועם של המגמה, בזכות מסלולים מגוונים, קרבה גיאוגרפית ושילוב בין אותנטיות, תרבות ומצוינות שירותית.
בין המושבים הבולטים בכנס:
*”כיתת האמן של תעשיית השייט” – שעסקה בציפיות אורחים חדשות, קיימות והכללה.
*פאנלי מנכ”לים – בהשתתפות ראשי חברות שייט מובילות, שדנו בפיתוח אוניות חדשות, תשתיות ובניית אמון עם יעדים.
*”מתווה מסלול חדש” – מושב ייעודי לטכנולוגיות בינה מלאכותית, שהציג כיצד ניתן לייעל תפעול, לוגיסטיקה וחוויית אורחים תוך שמירה על המגע האנושי.
*”חוסן מונע מטרה” – שהתמקד בהכנת יעדים קטנים ובינוניים למשברים עתידיים דרך תכנון ארוך טווח ומעורבות קהילתית.
*”מעבר למדיה חברתית” – שעסק באיחוד בין יחסי ציבור, שיווק דיגיטלי וניהול תדמית תחת מסר אחיד.
מנהלי חברות השייט קראו לממשלות לשמור על יציבות רגולטורית ועל מדיניות מיסוי מאוזנת, והזהירו כי עמלות מופרזות עלולות לפגוע בצמיחה. מנגד, הוצגו דוגמאות לנמלים שהצליחו לחזק את כלכלתם המקומית בזכות הפיכתם לנמלי בית – מגמה הצפויה להתרחב בשנים הקרובות.
בסיום השבוע, המסר המרכזי הדהד בבירור: כוחה של תעשיית השייט נעוץ באחדותה. באמצעות שיתוף פעולה, חדשנות אחראית והשקעה באדם ובקהילה, הקריביים ואמריקה הלטינית צפויות להמשיך ולהוביל את תעשיית השייט העולמית אל עידן חדש של קיימות, יציבות ופריחה אזורית.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.cruisein.co.il?p=118849






