Site icon Cruisein

המתח הדיפלומטי גולש לים: אוניית קרוזים סורבה לעגון בנמל

איסטנבול, אחד מיעדי ההפלגה שחזרו בגדול לים התיכון. צילום freepik

רשויות הים הטורקיות דחו את בקשתה של ספינת התענוגות הרוסית היוקרתית אסטוריה גרנדה לעגון בנמל גלאטפורט באיסטנבול, במהלך שהפך במהירות לנקודת חיכוך דיפלומטית בין אנקרה למוסקבה. הספינה, שנשאה 616 נוסעים, נאלצה לשהות במשך שעות מול חופי העיר בטרם חזרה לכיוון הים השחור — ללא הסבר רשמי מצד טורקיה.

לפי גורמים טורקיים, ההחלטה נתפסה כחלק מתגובה לאירוע שבו רוסיה סירבה בתחילת נובמבר לאפשר למעבורת טורקית לעגון בסוצ’י. המעבורת Seabridge, שהפליגה מטרבזון לסוצ’י, נדחתה בטענה לתיאום חלקי וסגירת נמל, והוחזרה לאחר המתנה של יומיים – מה שעורר זעם באנקרה.

האסטוריה גרנדה, ספינה מרכזית בצי הקרוזים המתפתח של רוסיה, מפליגה בקווים בינלאומיים לרבות טורקיה, מצרים וגאורגיה. על סיפונה שהו נוסעים רבים שציפו לירידה קצרה באיסטנבול. תחת זאת, הם מצאו עצמם ממתינים שעות מול החוף, ללא גישה לנמל.

תקריות מסוג זה מציבות אתגר משמעותי לחברות השייט: כל שינוי מדיני בין מדינות עלול להוביל לשיבושים מיידיים בלוחות זמנים, בניהול תפעולי ובהשלכות כלכליות על יעדים מקומיים שנשענים על תנועת נוסעים. עבור הנוסעים עצמם, הסיטואציה מדגישה כיצד דיפלומטיה בינלאומית תופסת מקום הולך וגדל באופן שבו מתנהלות חופשות ונסיעות פנאי.

ברוכים המצטרפים לקבוצת הפייסבוק ״קרוז חלום של הפלגה״ – הייחודית בעולם הקרוזים. למעלה מ-16,000 חברים

הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ קרוז אין-חדשות חמות מהים”

חפשו אותנו גם בטלגרם

Exit mobile version