Site icon Cruisein

ויקינג ממשיכה לנסוק: רווחי שיא והזמנות מוקדמות בשיא היסטורי

ויקינג סטאר בטקס ההשקה. צילום ויקינג קרוזס

ויקינג הולדינגס (Viking Holdings) פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני שהסתיים ב־30 ביוני 2025 – ורשמה צמיחה משמעותית בכל הפרמטרים המרכזיים.

ההכנסות הכוללות בתקופה הסתכמו ב־1.88 מיליארד דולר – עלייה של 18.5% לעומת הרבעון המקביל ב־2024. הרווח הגולמי עלה ב־22.3% לרמה של 803.1 מיליון דולר, בעוד שה־EBITDA המתואם טיפס ב־28.5% והגיע ל־632.9 מיליון דולר.

גם הביצועים ליחידה הצביעו על שיפור: התשואה נטו עמדה על 607 דולר – גידול של 8% בהשוואה לרבעון השני של 2024. שיעור התפוסה הגיע ל־95.6% – עלייה של 8.8% – והושפע מהרחבת הצי עם שלוש ספינות נהר נוספות, ספינת ים אחת והסכם האירוח עם Viking Yi Dun.

הרווח הנקי הסתכם ב־439.2 מיליון דולר, לעומת 159.8 מיליון דולר בלבד בתקופה המקבילה אשתקד – שהושפעה מהוצאות חד־פעמיות הקשורות לאופציות ולמניות בכורה.

טורשטיין האגן (Torstein Hagen), יו״ר ומנכ״ל ויקינג, ציין כי “השגנו רבעון נוסף של תוצאות מצוינות, המשקפות את העוצמה של המותג והביקוש המתמשך לחוויות שייט הממוקדות ביעד”.

הזמנות מוקדמות וקיבולת תפעולית

ויקינג ממשיכה להציג מומנטום חזק גם מבחינת הזמנות מוקדמות:

*נכון ל־10 באוגוסט 2025 נמכרו 96% מימי השייט לעונת 2025 ו־55% לעונת 2026.

*סך ההזמנות מראש לעונת 2025 עומד על 5.64 מיליארד דולר – עלייה של 21% לעומת השלב המקביל אשתקד.

*לעונת 2026 עומדות ההזמנות על 3.88 מיליארד דולר – גידול של 13%.

החברה ציינה כי הקיבולת התפעולית למוצרי הליבה גדלה ב־12% לעונת 2025 וב־9% נוספים לעונת 2026. “אנו ממשיכים להשקיע בהרחבת הצי ובפיתוח מסלולים תרבותיים ייחודיים – כמו ההשקה האחרונה של מסלולי הודו – במטרה להניע צמיחה ארוכת טווח”, מסרה סמנכ״לית הכספים ליה טלקטק (Leah Talactac).

Viking Brahmaputra של חברת ויקינג. צילום Viking

ברוכים המצטרפים לקבוצת הפייסבוק ״קרוז חלום של הפלגה״ – הייחודית בעולם הקרוזים. למעלה מ-16,000 חברים

הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ קרוז אין-חדשות חמות מהים”

חפשו אותנו גם בטלגרם

Exit mobile version