דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס
Cruisein
הרשמה לניוזלטר
דירוג אוניות
  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
  • ראשי
  • חדשות
  • אניות קרוזים
  • יעדים
  • שיט נהרות
  • טיפים
  • דילים
  • דרושים
  • מיקום אניות
  • ראשי
  • חדשות
  • אניות קרוזים
  • יעדים
  • שיט נהרות
  • טיפים
  • דילים
  • דרושים
  • מיקום אניות
Cruisein
  • ראשי
  • חדשות
  • אניות קרוזים
  • יעדים
  • שיט נהרות
  • טיפים
  • דילים
  • דרושים
  • מיקום אניות
  • ראשי
  • חדשות
  • אניות קרוזים
  • יעדים
  • שיט נהרות
  • טיפים
  • דילים
  • דרושים
  • מיקום אניות
ראשי » חדשות » חשש לפיצוץ המו”מ לסיוע לנמל אילת – מנכ”ל הנמל סירב לפשרה

חשש לפיצוץ המו”מ לסיוע לנמל אילת – מנכ”ל הנמל סירב לפשרה

דפנה וייס 7 באוגוסט 2024 17:50 אין תגובות

בדיון היום סירב מנכ”ל הנמל, גדעון גולבר, להקפיא פיטורים לתקופה של יותר מחודשיים, לעומת לתקופה של ארבעה חודשים כפי שהציע ח”כ דוד ביטן, יו”ר ועדת הכלכלה של הכנסת, הצעת פשרה

חשש לפיצוץ המו”מ לסיוע לנמל אילת – מנכ”ל הנמל סירב לפשרה נמל אילת: מבט על. צילום freepik

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח”כ דוד ביטן, המשיכה היום (ד’) את הדיון מהשבוע שעבר בנושא הסיוע לנמל אילת. הישיבה התקיימה על רקע הצעת פשרה שהציע בשבוע שעבר היו”ר ביטן, לפיה נמל אילת יקבל הלוואה מהמדינה תמורת התחייבות שלא לפטר עובדים במשך 4 חודשים. בדיון היום סירב מנכ”ל הנמל, גדעון גולבר, להקפיא פיטורים לתקופה של יותר מחודשיים ובתגובה אמר היו”ר ביטן כי אם זה המצב שכל צד יעשה מה שהוא מבין, וקרא למדינה לפעול להשבת הדיבידנד שמשך הנמל בשנה שעברה.

ח”כ אלמוג כהן אמר כי המצב בנמל קטטוני, וציין כי יש פגיעה אנושה בפרנסה של עשרות משפחות במעגל הראשון, ושל ספקים נוספים במעגל שני. לדבריו, “חייבים לעשות הכל שהעובדים ימשיכו להתפרנס בכבוד, לאבד את נמל אילת זאת תהייה מכה אנושה”.

נציג ההסתדרות, ניר אייזנברג, אמר כי ישנם שני הסכמים מוכנים שמחכים רק לחתימת הנהלת נמל אילת. הוא הוסיף כי הסכם אחד נשלח מנמל אשדוד ומדבר על קליטת 30 עובדים, כשההסתדרות תיקח על עצמה מימון לינה, והסכם שני שנוגע לקופות המשותפות ולשמירה על העובדים למשך 4 חודשים. “הכדור במגרש של נמל אילת”, אמר אייזנברג.

נציגת אגף התקציבים באוצר, דנה דובר, התייחסה להלוואה לנמל, שאמורה להיות חלק מההסדר, ואמרה כי האוצר ממשיך לפעול מול הנמל כדי לקבל את כל המסמכים ולאפשר הלוואה נוספת כמה שיותר מהר. “הם משכו לאחרונה 16 מיליון שקל ורוצה הלוואה נוספות, נבחן את זה ברגע שימציאו את המסמכים”, אמרה.

עם זאת, מנכ”ל נמל אילת גולבר אמר כי מציגים בפני הוועדה מצג שווא. לדבריו, טיוטת ההסכם של נמל אשדוד נשלחה רק היום והוא כבר העיר עליה הערות רבות. “אם עובד שלנו פוגע במשהו בנמל אשדוד אני צריך לשפות אותו, למה אני אחראי? ולפי ההסכם את הלינה והנסיעה אנחנו צריכים לשלם. הם שלחו הסכם במהירות בשביל להגיד לך שיש הסכם”, אמר גולבר. הוא הוסיף כי ה-6.5 מיליון שקלים הם כסף של הנמל, ואם הוא מתחייב שלא לפטר עובדים במשך 4 חודשים המשמעות היא שכדי לקבל את 6.5 מיליון השקלים שלו הוא צריך להוציא 14 מיליון שקלים – “אם זה המצב אז אני לא רוצה את הכסף. מי עושה עסקים ככה?”, שאל גולבר.

היו”ר ביטן השיב כי הנמל הרוויח במשך תקופה ארוכה, חילק דיבידנדים ולא עושה טובה. אכן נוצרה בעיה שאנחנו מקיים שהזמן יפתור אותה, הוסיף היו”כ ביטן וביקש מגולבר 4 חודשים ללא צעדים נגד העובדים. “בעוד שלושה חודשים נתכנס שוב ונראה מה המצב. ח”כ כהן הוסיף כי גם הנהלת הנמל צריכה להיכנס מתחת לאלונקה.

גולבר הגיב, כי כבר 8 חודשים הנמל משלם 3.5 מיליון שקל בחודש כשכר לעובדים ושאל אם זה לא להיכנס מתחת לאלונקה. היו”ר ביטן הודה כי הנמל נכנס מתחת לאלונקה, אך ביקש עוד זמן וציין כי כשהנמל יחזור לעבוד הוא יחזור להרוויח. גולבר השיב כי הוא לא יכול לחכות 4 חודשים, היו”ר ביטן שאל אם הוא רוצה להחזיר את הנמל למדינה, וגולבר אמר: “אם תתנו הוראה נחזיר את הנמל למדינה”.

היו”ר ביטן ביקש חודשיים, במהלכם יתנהל מו”מ מול ההסתדרות לגבי העובדים, כדי שגם הם יכנסו מתחת לאלונקה. גולבר השיב כי הוא מוכן לתת חודשיים, אך בינתיים הוציא 30 עובדים לחל”ת. היו”ר ביטן מתח על כך ביקורת ואמר: “אם זה המצב אז שכל צד יעשה מה שהוא רוצה. אתה לא רוצה הסדר? לא צריך. שהמדינה תבקש שיחזירו את הדיבידנד שחילקו”. נציגי האוצר השיבו כי יבחנו זאת. “הדברים ברורים, תודיעו לנו מה אתם מחליטים, ואם לא אז שכל צד יעשה מה שהוא מבין”, אמר היו”ר ביטן.

ח”כ עודד פורר אמר כי הנמל צריך לרתום את העובדים למאבק משותף מול המדינה. וציין כי האחריות היא לפתחה של המדינה. “הנמל סגור 10 חודשים, אז או שהמדינה תשלם להשאיר אותו פתוח או שתשלם בגלל שהוא סגור. שערורייה שהנמל סגור ואומרים לבעלים שיסתדר”, אמר.

היו”ר ביטן סיכם את הישיבה וציין כי הצדדים לקחו אותנו אחורה במשא ומתן. “אני לא מציע לנמל שלא לקחת את ההצעה הזו”, אמר.

ברוכים המצטרפים לקבוצת הפייסבוק ״קרוז חלום של הפלגה״ – הייחודית בעולם הקרוזים

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.cruisein.co.il?p=111019

אולי יעניין אתכם גם

  • מבצע מיוחד בהולנד אמריקה ליין לרגל יום ההולדת 152מבצע מיוחד בהולנד אמריקה ליין לרגל יום ההולדת 152
  • בחברת מנו ספנות נערכים לעונת ההפלגות החדשהבחברת מנו ספנות נערכים לעונת ההפלגות החדשה
  • נפתחת עונת ההפלגות מחיפה: קראון איריס תפליג לראשונהנפתחת עונת ההפלגות מחיפה: קראון איריס תפליג לראשונה
  • באיזו תדירות מחליפים לנו מצעים במהלך חופשת השייט ?באיזו תדירות מחליפים לנו מצעים במהלך חופשת השייט ?
  • חברת קרוזים למבוגרים בלבד תבצע שינויים קרדינלים ב-2025חברת קרוזים למבוגרים בלבד תבצע שינויים קרדינלים ב-2025
תגיות:
נמל אילת
« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

 
CRUISE IN
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
  • תקנון, תנאי שימוש ומדיניות פרטיות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים


בהרשמתי הנני מקבל/ת את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • חדשות
  • אניות קרוזים
  • יעדים
  • שיט נהרות
  • טיפים
  • דילים
  • דרושים
מערכת לבניית אתרים
Go to mobile version