נוסעי הקרוזים ברחבי העולם משנים את כללי המשחק: הם מחפשים חוויות חוף פרטיות, מותאמות אישית ומוקפדות – מהדרכים הצדדיות של אירופה ועד סיורי כמהין קולינריים. הביקוש לשירותים ייחודיים שובר שיאים, והחברות מסתגלות במהירות

בעקבות שינויי התנהגות שנוצרו בתקופת מגפת הקורונה – ובעיקר הנטייה להעדיף סביבות אינטימיות ונוחות – נוסעי הקרוזים מחפשים כיום חוויות חוף פרטיות ומותאמות אישית יותר מאי פעם. אם בעבר סיור מודרך באוטובוס נחשב מספק, כיום מדובר בחיפוש אחר רכב פרטי, מדריך צמוד ומסלול שמתוכנן בקפידה בהתאם לצרכים והתחביבים של המשתתפים.
נגישות, נוחות ומשפחתיות
מתברר שהמגמה אינה קשורה רק לסוג הספינה – יוקרתית או עממית – אלא יותר לצורכי הנוסעים. לדבריה, שתי קבוצות עיקריות נמשכות במיוחד לחוויות פרטיות: משפחות ומטיילים עם אתגרי ניידות.
הטעם של היעד: סיורים קולינריים פורחים
במקביל, תחום הסיורים הקולינריים תופס תאוצה משמעותית. שיעורי בישול, טעימות יין, ארוחות נוף יוצאות דופן ואפילו חיפוש אחרי פטריות כמהין הפכו לחלק בלתי נפרד מהחוויה הנחשקת.
הוצאות שיא והזמנות מוקדמות
ההוצאה הממוצעת על סיורי חוף עלתה ב-40% מאז תקופת הקורונה, ובמקרים רבים – הנוסעים מוציאים יותר על סיורים מאשר על השייט עצמו.
ומה לגבי הזמנות? הנוסעים כבר לא מחכים לרגע האחרון. בממוצע, סיורים בקריביים מוזמנים 10 שבועות מראש, ובאירופה ובאלסקה – אפילו 14 שבועות. באירופה, מגבלות רגולטוריות חדשות שמגבילות את גודל כלי הרכב בטיולים רק מאיצות את הביקוש.
המסקנה ברורה: לתכנן מוקדם
חברות טיולים ממליצות להזמין טיולים מיד עם סגירת השייט. “כבר אין מקום לאלתורים, אם אתם רוצים את החוויה הכי טובה – תשריינו אותה מוקדם. אחרת, היא פשוט תיגמר”, נמסר מחברת סיורים פרטיים.
ברוכים המצטרפים לקבוצת הפייסבוק ״קרוז חלום של הפלגה״ – הייחודית בעולם הקרוזים. למעלה מ-15,900 חברים
הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ “קרוז אין-חדשות חמות מהים”
חפשו אותנו גם בטלגרם
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.cruisein.co.il?p=116068