מערכת חימום מרכזית חדשה במספנה מחליפה את תנורי הנפט המזהמים, חוסכת אלפי טונות של פליטות פחמן ומסמנת כיוון חדש לתעשיית בניית הספינות. החזון: ביטול מלא של חימום מבוסס דלקים מזהמים ושילוב פתרונות חכמים בכל שלבי הייצור

במספנת מאייר טורקו (Meyer Turku) בפינלנד, נושבות רוחות של שינוי – וחמות יותר מתמיד. במקום תנורי נפט רועשים ומזהמים, הספינות החדשות נבנות כעת בליווי מערכת חימום מרכזית מתקדמת, הפועלת על בסיס מים. מדובר בצעד נוסף ומשמעותי ביוזמות הקיימות של אחת ממובילות תעשיית הספנות באירופה.
המערכת, שנכנסה לשימוש בסוף 2024, כבר הניבה תוצאות מרשימות: החלפת 430 מטרים מעוקבים של נפט בצורת חימום ידידותית יותר לסביבה, הפחיתה את פליטות הפחמן הדו-חמצני ביותר מ־1,050 טון בתוך פחות מחצי שנה. כל זאת, תוך חיסכון ניכר בעלויות תפעול ושדרוג משמעותי ביעילות האנרגטית.
“אנחנו לא רק מגיבים לשינוי האקלים – אנחנו מבקשים להוביל שינוי תעשייתי של ממש”, אומרת חנה האקסי (Hanna Haaksi), ראש תחום ESG במספנה. “ככל שנצמצם את האנרגיה שאנחנו צורכים, כך נגדיל את ההשפעה החיובית שלנו.”
לא רק חימום: מספנה חכמה ומתייעלת
המעבר לחימום המרכזי הוא רק חלק ממערך רחב של שיפורים שמיישמת מאייר טורקו בשנים האחרונות:
*התקנת מערכת Sigma Air Manager (SAM) לניהול מדויק של אוויר דחוס.
*תאורה חכמה ו־LED משודרגים בכל שטחי העבודה.
*סטנדרטיזציה של מערכות חימום בארבעה מבני ייצור.
*שדרוג מערכות אוורור, ייצוב טמפרטורות, ושימוש חוזר בחום.
במספנה מציינים כי השינויים מביאים לשיפור גם בבטיחות, גם באיכות העבודה – ובעיקר בהפחתת צריכת האנרגיה בכל שלבי הבנייה.
מבט לעתיד: אפס נפט, אפס פשרות
מאייר טורקו מציבה לעצמה מטרה שאפתנית: ביטול מלא של השימוש בדלקים מזהמים לצורכי חימום. המערכת המרכזית תורחב לכל הספינות שבבנייה, והמהנדסים כבר בוחנים פתרונות נוספים שישתלבו באורח קבע בתהליכי הייצור.
“בעתיד הלא רחוק, נוכל לומר בגאווה שכל ספינה שנבנתה כאן – נבנתה אחרת”, מסכמים במספנה. שינוי כיוון בתעשיית הספנות? מאייר טורקו בהחלט מכוונת לראש הדגל.
ברוכים המצטרפים לקבוצת הפייסבוק ״קרוז חלום של הפלגה״ – הייחודית בעולם הקרוזים. למעלה מ-15,900 חברים
הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ “קרוז אין-חדשות חמות מהים”
חפשו אותנו גם בטלגרם
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.cruisein.co.il?p=116060