בזמן שמטחים נורו מדרום ומצפון, נמלי ישראל המשיכו לפעול ולשמור על עורק החיים של המשק הישראלי. בישיבת הנהלה חגיגית הוצגו הנתונים שמוכיחים: הרציפות התפקודית בים היא לא רק הישג לוגיסטי – אלא שליחות לאומית

מאז ה-7 באוקטובר 2023, מדינת ישראל מצויה במציאות ביטחונית מאתגרת במיוחד, אך דווקא במצב חירום מתמשך – מתברר עד כמה חיוניים נמלי הים לקיומה השוטף של המדינה. בזמן שאזעקות נשמעות מדרום ומצפון, והחזיתות סוערות, נמלי ישראל לא עצרו לרגע. הם המשיכו לפעול, לקלוט מטענים חיוניים ולשנע סחורות לכל רחבי הארץ.
במסגרת ישיבת הנהלה של חברת נמלי ישראל (חנ”י), שהתקיימה השבוע במטה החברה בתל אביב, הוצגו לראשונה נתונים מקיפים אודות תפקוד הנמלים במהלך המלחמה המתמשכת. מנכ”ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, שיבח את פועלה של החברה וציין כי “המדיניות שמובילה השרה מירי רגב – לשמירה על רציפות תפקודית באוויר, ביבשה ובים – מיושמת הלכה למעשה”.
במהלך הפגישה, הדגישה הנהלת חנ”י כי מדי שנה עוברים דרך נמלי ישראל כ-60 מיליון טון של מטענים – נתון שממחיש עד כמה נמלי הים הם חלק בלתי נפרד מהחיים הכלכליים במדינה. עוד נמסר כי פתיחתם של נמלים חדשים הביאה לקיצור משמעותי בזמני ההמתנה של אניות, ולחיסכון של כ-200 מיליון ש”ח בשנה לכלכלת ישראל.
בין הפרויקטים שהוצגו לשר התחבורה: הקמת מסוף תזקיקים חדש בחיפה, סגירת נמל הדלק הישן, פרויקט מקשרי דלק וגפ”מ, ומנהרת תשתיות חדשנית בנמל המפרץ – כולם כחלק ממגמת חיזוק מערך התחבורה הימית של ישראל.
יו”ר חברת נמלי ישראל, חזי חאלאויה, אמר כי “שמירה על רציפות תפקודית של הנמלים אינה רק אתגר תפעולי – זו שליחות לאומית”. מנכ”ל החברה, פנחס צרויה, הוסיף: “הצלחנו להמשיך בפעילות שוטפת גם בימים הקשים ביותר – הודות לצוותים מקצועיים ומסורים.”
לסיכום, בתוך תקופה בה ישראל מתמודדת עם מלחמה ממושכת ובלתי שגרתית, נמלי הים מוכיחים את עוצמתם לא רק כמתקן תשתיתי – אלא כקו החזית האזרחי שמחזיק את המשק הישראלי פעיל, מחובר ומוזן.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.cruisein.co.il?p=115954