מספנות הענק האיטלקיות חוזרות לרווח עם 35 מיליון יורו במחצית הראשונה של 2025, בעקבות זינוק של כמעט מיליארד יורו בהכנסות, האצה בהזמנות ספינות שייט מכל המותגים הגדולים, והובלה טכנולוגית בתחום ההנעה האלטרנטיבית והדיגיטציה

מספנת האוניות האיטלקית פינקנטיירי (Fincantieri) רשמה את המעבר לרווח הראשון שלה מאז 2021, עם רווח נקי של 35 מיליון אירו במחצית הראשונה של שנת 2025. זאת לעומת הפסד של 27 מיליון יורו בתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות הכוללות של החברה זינקו ל-4.6 מיליארד יורו, עלייה חדה לעומת 3.7 מיליארד יורו במחצית הראשונה של 2024.
עיקר הדחיפה הכלכלית הגיעה ממגזר הליבה של החברה – בניית אוניות, שייצר הכנסות בגובה 3.4 מיליארד אירו, לעומת 2.7 מיליארד אשתקד. פינקנטיירי ציינה גם צמיחה עקבית בכל מגזרי הפעילות שלה, כולל בניית כלי שיט ימיים ותת-ימיים, כלי שיט מיוחדים, מערכות ציוד, ותשתיות מתקדמות.
אספקות בולטות: אוניות חדשות למותגים מובילים
במהלך המחצית הראשונה של השנה, פינקנטיירי מסרה מספר אוניות חשובות עבור מותגי שייט מהגדולים בעולם:
*Viking Vesta – נבנתה במספנה באנְקוֹנָה עבור Viking Cruises.
*Norwegian Aqua – נבנתה במספנה במרגרה עבור Norwegian Cruise Line.
*Mein Schiff Relax – נמסרה ממספנת מונפלקונה עבור TUI Cruises.
*בחודש יולי, נמסרה גם Allura לחברת Oceania Cruises.
בהמשך שנת 2025 צפויה פינקנטיירי למסור את Star Princess ל-Princess Cruises ואת Four Seasons 1 לסדרת היאכטות החדשה של רשת המלונות Four Seasons.

ספר ההזמנות מתרחב: צבר עתידי מרשים
ספר ההזמנות של פינקנטיירי עומד כעת על 32 ספינות שייט מתוכננות לאספקה עד 2026. במהלך ששת החודשים הראשונים של 2025, החברה חתמה על חוזים והתחייבויות חדשות ל־21 ספינות – קצב גבוה יותר מכל שנת 2024 כולה (19 ספינות בלבד). בין ההסכמים הבולטים:
*שתי אוניות יוקרה ל-Crystal Cruises.
*ספינת יוקרה-על נוספת ל-Four Seasons Yachts
*ארבע אוניות Jumbo חדשות ל-Norwegian Cruise Line.
*ארבע אוניות נוספות עבור Viking Cruises
לדברי החברה, העלייה בהזמנות משקפת את הביצועים החזקים של תעשיית השייט הגלובלית, שמובילים להשקעות גוברות בצי חדשני, בטוח וידידותי לסביבה.
קיימות וטכנולוגיה בחזית
פינקנטיירי הדגישה גם את המהפכה הירוקה המתרחשת בענף. מעל 55% מהאוניות החדשות שהיא בונה מונעות באמצעות גז טבעי נוזלי (LNG) – פתרון אנרגטי המפחית פליטות מזהמות בהשוואה לדלקים מסורתיים. בנוסף, החברה בונה עבור Viking את ספינת השייט ההיברידית הראשונה, שתכלול מערכת הנעה המבוססת על תאי דלק ומימן – אספקתה מתוכננת ל־2026.
מגמה נוספת שעלתה בדו”ח החצי-שנתי היא האצה בתהליכי הדיגיטציה של מגזרי השייט, תשתיות נמל ומערכות בטחון. החברה משקיעה בפיתוח מערכות חכמות לניהול אנרגיה, אוטונומיה וניטור בזמן אמת – חלק בלתי נפרד מהחזון העתידי שלה.
פינקנטיירי מציגה התאוששות כלכלית איתנה לא רק ברמה הפיננסית אלא גם בפעילות התעשייתית, תוך כדי הובלה גלובלית בחדשנות טכנולוגית, בנייה ירוקה, והרחבת צבר ההזמנות באופן חסר תקדים. אם המגמות הללו יימשכו, החברה צפויה לחזק את מעמדה כשחקן מוביל בשוק אוניות השייט בעידן של צמיחה מחודשת, קיימות ודיגיטליזציה.
ברוכים המצטרפים לקבוצת הפייסבוק ״קרוז חלום של הפלגה״ – הייחודית בעולם הקרוזים. למעלה מ-16,000 חברים
הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ “קרוז אין-חדשות חמות מהים”
חפשו אותנו גם בטלגרם
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.cruisein.co.il?p=117141