תאגיד השייט Carnival Corporation & plc מדווח על תוצאות שיא לרבעון השני של שנת 2025, כשהוא משאיר מאחור את התחזיות הקודמות ומציב רף חדש לתעשיית התיירות העולמית. החברה חצתה את היעדים הפיננסיים של תוכנית SEA Change לשנת 2026 – לא פחות מ-18 חודשים מוקדם מהצפוי.
במוקד ההישגים:
-
רווח נקי של 565 מיליון דולר, עלייה של כ-475 מיליון דולר לעומת 2024.
-
רווח נקי מתואם של 470 מיליון דולר, פי שלושה משנה קודמת וגבוה ב-185 מיליון דולר מהתחזית האחרונה של מרץ.
-
שיא של 6.3 מיליארד דולר בהכנסות, עם תשואות נטו שיא (במטבע קבוע) ועלייה משמעותית בביקוש.
-
EBITDA מתואם שיא של 1.5 מיליארד דולר, עלייה של 26% לעומת 2024.
-
רמות ROIC (תשואה על הון מושקע) הגבוהות ביותר מזה שני עשורים.
בנוסף, החברה הצליחה להפחית את צריכת הדלק ל-ALBD (יחידת תפוסה זמינה) ב-6.3%, והשיגה שיא היסטורי בפיקדונות לקוחות בגובה 8.5 מיליארד דולר – עדות לעוצמת הביקוש ולביטחון הלקוחות.
לדברי המנכ”ל, ג’וש ויינשטיין (Josh Weinstein), “זהו רבעון יוצא דופן שמדגיש את העוצמה של המותגים שלנו, את הערך שאנו מציעים לנוסעים, ואת המחויבות המתמשכת שלנו לביצועים פיננסיים וסביבתיים.” ויינשטיין הוסיף כי החברה כבר עומדת בכל שלוש מטרות ה-SEA Change ל-2026 – תשואה, רווחיות והתייעלות סביבתית.
תחזיות קדימה
Carnival עדכנה כלפי מעלה את תחזית 2025:
-
תשואות נטו צפויות לעלות ב-5% לעומת 2024.
-
EBITDA מתואם צפוי להגיע ל-6.9 מיליארד דולר – עלייה של יותר מ-10%.
-
רווח נקי מתואם חזוי של 40% יותר מ-2024.
גם התחזית לרבעון השלישי מבטיחה: עלייה נוספת בתשואות, לצד השקעות נרחבות ביעדים חדשים ובמותגי ליבה כמו Celebration Key — יעד פרטי חדש שייפתח בבהאמה בקיץ הקרוב.
מהלכים אסטרטגיים
Carnival ממשיכה למצב את עצמה כהשקעה יציבה:
-
מימנה מחדש חוב של 1.4 מיליארד דולר בריבית מופחתת.
-
הרחיבה את קו האשראי המתגלגל שלה ל-4.5 מיליארד דולר.
-
קיבלה שדרוגי דירוג אשראי מ-S&P ו-Fitch ל-BB+ – מרחק של צעד מדירוג השקעה.
במקביל, הודיעה החברה על הזמנת שתי אוניות חדשות ל-AIDA Cruises ועל תוכנית נאמנות חדשנית בשם Carnival Rewards, שתשיק ב-2026 – הראשונה בענף שתקשר בין הוצאות בפועל לבין תגמולים.
לסיכום
בזמן שחברות רבות בתעשיית התיירות מנסות להתאושש מהשנים האחרונות, Carnival Corporation & plc לא רק חזר למסלול – אלא האיץ לעבר עתיד חזק ורווחי יותר. עם גידול עקבי בהכנסות, אסטרטגיה פיננסית ברורה, והשקה של יעדים ומוצרים חדשים, החברה ממצבת את עצמה כעוגן היציב של תעשיית הקרוזים העולמית.
ברוכים המצטרפים לקבוצת הפייסבוק ״קרוז חלום של הפלגה״ – הייחודית בעולם הקרוזים. למעלה מ-15,900 חברים
הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ “קרוז אין-חדשות חמות מהים”
חפשו אותנו גם בטלגרם