הכנס שהתקיים בלונדון הציב במרכז הבמה את האתגרים וההזדמנויות שבמשיכת קהל צעיר לעולם השייט – באמצעות חוויות חדשות, שיווק אותנטי ותפקיד מרכזי לסוכני הנסיעות

Cruise Summit 2025 שנערך בלונדון הביא בכירים, מומחים וסוכני נסיעות מכל העולם. כולם ניסו לפצח את השאלה שמעסיקה את הענף: איך הופכים את חופשות השייט לרלוונטיות יותר לדור הצעיר, דור המילניום ו־Z, ומושכים אותם אל הסיפון?
הבנת הקהל החדש
אהרון לנגפורד מרויאל קריביאן הדגיש כי עבור רבים קרוז ראשון עלול להיות חוויה מורכבת מדי. לדבריו, התפקיד של סוכני הנסיעות קריטי – לפשט את המידע, להסיר חסמים ולתרגם את העולם המורכב של קרוזים לנוסעים מתחילים. ג’וני פיט מ־Advantage Travel Partnership הוסיף כי שני שלישים מהסוכנים בארגונו מעולם לא מכרו חופשת שייט – אתגר שדורש הכשרה והיכרות מעמיקה יותר עם התחום.
ג’ף רידג’ון מ־Fred Olsen Cruise Lines הציע להציג שייט כאופציה מקבילה לחופשה יבשתית – עם יתרון ברור של נוחות, למשל הפלגות היוצאות ישירות מבריטניה ליעדים כמו איסלנד.
שיווק שנוגע ברגש
ג’סמן אחמד מ־Accord Marketing טען כי הדרך למשוך קהלים חדשים אינה רק במבצעים או בהנחות, אלא בבניית מותג חזק, ברור וייחודי. לדבריו, דור צעיר מחפש חוויות שניתן לשתף בטיקטוק ובאינסטגרם – וכלי השיווק צריכים לדבר בשפה הזו, אותנטית ורעננה.
חדשנות בסיפון
קווי השייט הגדולים כבר נערכים:
Royal Caribbean משיקה את האוניות מסדרת Icon עם פארקי מים וחוויות קולינריות סוחפות.
MSC Cruises מציגה באוניות מסדרת World את המגלשה היבשה הארוכה ביותר בים.
אלו חוויות שנועדו לספק ריגוש והפתעות, הרבה מעבר ל“בריכה ושמשייה” המסורתיים.
סוכני הנסיעות כגשר
לצד החדשנות, הוסכם בפסגה כי סוכני הנסיעות הם חוליה קריטית במשוואה – הם אלו שמסבירים, בונים מסלול מותאם אישית ומפרקים מיתוסים על קרוזים “מיושנים”. מי שיצליחו לאמץ כלים חדשים ולהבין את העדפות הקהל הצעיר, יוכלו להפוך למנועי צמיחה מרכזיים של הענף.
העתיד: קיימות וחוויות אותנטיות
בכנס הודגשו שלושה כיוונים מרכזיים לעתיד:
חוויות מקומיות ואותנטיות ביעדים, המאפשרות למטיילים לגעת באמת בתרבות.
חדשנות בסיפון – פעילויות, אוכל ובידור מותאמים לדור הדיגיטלי.
קיימות – הפחתת פליטות וצעדים אקולוגיים, בהתאם לדרישת הנוסעים הצעירים לנסיעה ירוקה יותר.
נקודת מפנה לענף
Cruise Summit 2025 לא רק ניתחה מגמות – היא סימנה מסלול ברור לעתיד. התעשייה מבינה שכדי לשמור על צמיחה עליה לאמץ גישה חדשה: חוויות בלתי נשכחות, שיווק אמיתי ושיתופי פעולה הדוקים עם סוכני נסיעות. כך השייט יהפוך מבחירה “מיושנת” לכרטיס כניסה לעולם הרפתקאות עכשווי – ויניח את היסודות לדור חדש של נוסעים נאמנים.
ברוכים המצטרפים לקבוצת הפייסבוק ״קרוז חלום של הפלגה״ – הייחודית בעולם הקרוזים. למעלה מ-16,000 חברים
הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ “קרוז אין-חדשות חמות מהים”
חפשו אותנו גם בטלגרם
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.cruisein.co.il?p=118190