ענף הקרוזים ממשיך להתרחב ולהתחדש, הן בעולם והן בישראל. לקראת שנת 2026, MSC Cruises מסכמת את מגמות השנה החולפת ומציגה את התחזיות לשנה הקרובה, לצד חידושים משמעותיים בצי האוניות ובחוויית ההפלגה.
מאת אייל אטיאס, מנכ״ל MSC Cruises ישראל
הישראלים אוהבים לצאת לחופשות קרוז, והוכחה לכך היא עונת הקיץ של 2023 – עונה ששברה שיאים ממש לפני פרוץ המלחמה, כאשר חברות הקרוזים הבינלאומיות הפליגו מנמל חיפה וזכו לביקושי שיא ותפוסות מלאות. מאז חל שינוי מגמה, ולקראת סוף שנת 2025 אנו רואים את מגמת הצמיחה חוזרת. הישראלים, שחיבתם לחופשות שייט הולכת ומתחזקת, חוזרים להזמין הפלגות ומפנים מבט ליעדים רחוקים ומסקרנים. בין חובבי הקרוזים המתמידים לבין מי שמזמינים לראשונה – הישראלים מבינים את הפוטנציאל ומזמינים הפלגות למגוון יעדים.
ב-MSC Cruises פותחים את שנת 2026 עם בשורה משמעותית: חתימה על הסכם אסטרטגי עם מספנת Mayer Werft הגרמנית לבניית שש אוניות קרוז חדשות. ההזמנה כוללת ארבע אוניות בהזמנה מחייבת ושתי אוניות נוספות כאופציה, ומשמעותה השקת סדרת New Frontier – סדרת אוניות חדשה שתהווה דור חדש בצי החברה. האוניות החדשות יוכלו לארח עד 5,400 נוסעים, במשקל כולל של כ-180 אלף טון ברוטו, ויימסרו בקצב של אונייה אחת בשנה החל משנת 2030. זאת בנוסף ל-3 אוניות World Class שנמצאות בבנייה ויסופקו ב-2026, 2027 ו-2028 בהתאמה, כל אחת עם קיבולת של כ-6,700 אורחים, לצד שתי אוניות מדגם זה שכבר פועלות בים התיכון ובקאריביים.
מגמות עיקריות לשנת 2026 בעולם ובישראל:
1. פלח הפלגות היוקרה מתעורר – בשנה האחרונה חלה התעוררות בביקושים להפלגות יוקרה וחוויות מותאמות אישית. דוגמה בולטת היא Explora Journeys, שמציעה אוניות בסגנון מגה-יאכטה עם חוויות קולינריות, איכות חיים ובריאות, סוויטות מפנקות ותצפיות מרהיבות לנוף האוקיינוס. מגמה זו צפויה להמשיך ולהתעצם ב-2026, כולל מסלולי World Journey – הפלגות חובקות עולם של 125 לילות יוקרה.
2. שילוב ספורט וקרוזים – חובבי ספורט משלבים חופשות קרוז עם אירועי ספורט גדולים, בראשם המונדיאל. MSC Cruises תאפשר חוויות משולבות, כמו הפלגה מגלווסטון לאוסטין לקראת גרנד פרי® או הפלגה לברצלונה עם MSC World Europa. החברה תשמש גם כספונסרית ראשית של מרוצי פורמולה 1® בברצלונה, אוסטין וסאו פאולו.
3. חופשות קצרות (Me-kend) – הביקוש להפלגות של 3–4 לילות עולה, כפתרון מהיר ונגיש להטעין מצברים, עם יעדים קרובים והפלגות קצרות שמספקות חוויה מלאה.
4. משפחות וילדים משפיעים על בחירת היעד – כ-80% מההורים מדווחים כי הילדים משפיעים על בחירת החופשה. MSC Cruises מציעה תוכנית משפחתית עם מועדונים לפי גיל (0–17) ויותר מ-100 שעות פעילות שבועיות, כך שהילדים נהנים בעוד ההורים זוכים לזמן זוגי.
5. חופשות שקטות וטבע – הזמנה להפלגות שקטות עם נוף וטבע, כמו אלסקה, צפייה בלווייתנים וטיולי פיורדים, הולכת ומתחזקת בקרב הנופשים.
6. הזמנות לא בשיא העונה – נופשים מחפשים חופשות מחוץ לעונה העמוסה, מה שמאפשר מחירים נוחים יותר, פחות עומסים וגישה נוחה לאטרקציות.
7. יוקרה בהתאמה אישית – לקוחות מחפשים חופשה מותאמת אישית ורמת יוקרה גבוהה. מתחם ה-MSC Yacht Club מציע שירות פרימיום אישי, חוויה יוקרתית ומותאמת אישית.
ברוכים המצטרפים לקבוצת הפייסבוק ״קרוז חלום של הפלגה״ – הייחודית בעולם הקרוזים. למעלה מ-16,000 חברים
הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ “קרוז אין-חדשות חמות מהים”
חפשו אותנו גם בטלגרם

