Cruisein
הרשמה לניוזלטר
דירוג אוניות
  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
  • ראשי
  • חדשות
  • אניות קרוזים
  • יעדים
  • שיט נהרות
  • טיפים
  • דילים
  • דרושים
  • מיקום אניות
  • ראשי
  • חדשות
  • אניות קרוזים
  • יעדים
  • שיט נהרות
  • טיפים
  • דילים
  • דרושים
  • מיקום אניות
Cruisein
  • ראשי
  • חדשות
  • אניות קרוזים
  • יעדים
  • שיט נהרות
  • טיפים
  • דילים
  • דרושים
  • מיקום אניות
  • ראשי
  • חדשות
  • אניות קרוזים
  • יעדים
  • שיט נהרות
  • טיפים
  • דילים
  • דרושים
  • מיקום אניות
ראשי » חדשות » “Nova”: המעבורת החשמלית הראשונה בעולם פועלת בשטוקהולם

“Nova”: המעבורת החשמלית הראשונה בעולם פועלת בשטוקהולם

עוזי בכר 1 בנובמבר 2024 7:27 אין תגובות

“לראשונה, יש כלי שייט שהופך את התחבורה הנישאת במים למהירה יותר, ירוקה יותר ומשתלמת יותר מאשר הובלה יבשתית “, אומר גוסטב האסלסקוג, מייסד ומנכ”ל קנדלה. צפו בסרטון

“Nova”: המעבורת החשמלית הראשונה בעולם פועלת בשטוקהולם "Nova": המעבורת החשמלית הראשונה בעולם. צילום Candela

ביום שלישי האחרון (ה-29 באוקטובר 2024), בשעה 07:15, הכוכבת החדשה של שטוקהולם, המעבורת החשמלית הראשונה בעולם – Nova” Candela P-12″, יצאה מהרציף שלה בפרבר השקט של טאפסטרום, עפה בשקט מטר מעל פני המים, והשלימה את המסלול של 15 ק”מ לבית העירייה של שטוקהולם תוך חצי שעה בלבד.

עבור הנוסעים המאושרים נסיעת הבוקר היומית התקצרה למחצית הזמן. עבור שטוקהולם והעולם כולו – זה עשוי לסמן עתיד שבו תחבורת מים עירונית היא בת קיימא, במחיר סביר ומהירה יותר מאשר נסיעה ברכב.

ל-“Nova”, דגם P-12 החדש של Candela שנכנס לשירות, כנפיים מייצבות (הידרופייל) הנשלטות על ידי מחשב המרימות את גוף המעבורת מעל המים, ומפחיתות את צריכת האנרגיה ב-80% בהשוואה לכלי שיט קונבנציונליים על ידי הנמכת חיכוך המים. פועלת על 100% חשמל מתחדש, ופולטת רעש מינימלי גם במהירויות גבוהות, הודות למנועי ה-C-POD החשמליים שלה ללא הילוכים מכניים.

האתגר עם כלי שייט מהירים קונבנציונליים הוא שהם צורכים כמויות אדירות של אנרגיה במהירויות גבוהות, ‘חורשים במים’. זה מקשה על החשמול, שכן הטווח שלהם מוגבל גם עם סוללות גדולות.

כ-70 ספינות התחבורה הציבורית של שטוקהולם משתמשות יותר בדלקים מאובנים מאשר באוטובוסים והרכבות של העיר גם יחד, למרות שהן מייצגות רק נתח קטן מסך הנוסעים. הובלה ימית יקרה ואיטית בשל מגבלת המהירות במרכז העיר. עם זאת, נוסעים רבים נהנים מהשייט. אזור שטוקהולם שואף להעביר את כל כלי השיט לאנרגיה מתחדשת, במטרה להפחית פליטות. טכנולוגיית ה-Hydrofoil של Candela P-12 היא המפתח להתמודדות עם אתגרים אלה.

“Nova” תפעל עד שהמים יקפאו, ותחדש את השירות באביב עד אוגוסט 2025. עוד לפני השקתה הרשמית, ה-P-12 של קנדלה כבר עשתה גלים בתעשייה הימית. בשנת 2024, קנדלה קיבלה הזמנות מסעודיה, ניו זילנד, ברלין ועוד.

“לראשונה, יש כלי שהופך את התחבורה הנישאת במים למהירה יותר, ירוקה יותר ומשתלמת יותר מאשר הובלה יבשתית. זה רנסנס עבור נתיבי המים בעולם, וזה מרגש ששטוקהולם מובילה את הדרך”, אמר גוסטב האסלסקוג.

ברוכים המצטרפים לקבוצת הפייסבוק ״קרוז חלום של הפלגה״ – הייחודית בעולם הקרוזים. למעלה מ-15,000 חברים

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.cruisein.co.il?p=112406

אולי יעניין אתכם גם

  • קרניבל מוכנה לקיץ 2025: שיאים חדשים ויעד חלומי חדש בבהאמהקרניבל מוכנה לקיץ 2025: שיאים חדשים ויעד חלומי חדש בבהאמה
  • טרמינל חדש לרויאל קריביאן יוקם בנמל גלווסטוןטרמינל חדש לרויאל קריביאן יוקם בנמל גלווסטון
  • יותר מ-5000 סיבות להפליג Silversea: מבצע Wave Season זמיןיותר מ-5000 סיבות להפליג Silversea: מבצע Wave Season זמין
  • סילברסי פותחת את עונת אנטארקטיקה 2024-25סילברסי פותחת את עונת אנטארקטיקה 2024-25
  • איגוד חברות השייט הבינלאומי: “מודאגים מההשלכות “איגוד חברות השייט הבינלאומי: “מודאגים מההשלכות “
תגיות:
Nova שטוקהולם מעבורת חשמלית
« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

 
CRUISE IN
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
  • תקנון, תנאי שימוש ומדיניות פרטיות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים


בהרשמתי הנני מקבל/ת את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • חדשות
  • אניות קרוזים
  • יעדים
  • שיט נהרות
  • טיפים
  • דילים
  • דרושים
מערכת לבניית אתרים
Go to mobile version
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס