קוסטה קרוזס (Costa Cruises) חשפה בברצלונה את אחד המהלכים האסטרטגיים המשמעותיים בתולדותיה: Sea & Land Wonder – פלטפורמת חוויות חדשנית שמציבה את ההפלגה עצמה במרכז, ומטשטשת את הגבולות בין זמן הים לזמן היבשה. במהלך פסגת קוסטה העולמית השנייה, הציגה החברה חזון מקיף לשנת 2026, המבוסס על רגש, התאמה אישית, חדשנות וקיימות – ומגדיר מחדש מהי חופשת שייט בעידן החדש.
האירוע התקיים בביתן המאה של פירה מונז’ואיק בברצלונה, ואירח למעלה מ־2,500 משתתפים מרחבי העולם – שותפים אסטרטגיים, סוכני נסיעות, בכירי ענף התיירות ואורחים מיוחדים. בנוכחות נשיא החברה מריו זנטי והנהלת קוסטה הבכירה, אישרה החברה את מעמדה כמובילה עולמית בפיתוח תיירות חווייתית מתקדמת.
שלושה עמודי תווך – חוויה אחת רציפה
בלב פלטפורמת Sea & Land Wonder ניצבים שלושה עמודי תווך אסטרטגיים: מסלולים – יעדים בלעדיים ורגעים ימיים איקוניים בלב הים; גסטרונומיה – קולינריה עילית שהופכת את הארוחה למסע חושי; צי – אוניות חדשניות, מעוצבות וברות-קיימא, המעניקות לכל רגע על הסיפון ממד של פליאה.
הפסגה נפתחה בדברי ברכה מצולמים של ג’וש ויינשטיין, מנכ”ל Carnival Corporation & plc, שהדגיש את תפקידה של קוסטה כחלק מרכזי מקבוצת השייט הגדולה בעולם – עם למעלה מ־90 אוניות, כ־22 אלף עגינות בשנה ו־40% משוק השייט העולמי.
שייט שמדבר לדורות החדשים
מריו זנטי, נשיא קוסטה קרוזס, הציג את החברה כפלטפורמת חוויות גמישה ודינמית, המסוגלת להתאים את המוצר לכל קהל, יעד ועונה. לדבריו, השייט עובר אבולוציה תפיסתית: דור המילניום נמשך למסלולים חווייתיים מבוססי עניין וסגנון חיים; דור ה־Z מגלה העדפה למיני-הפלגות קצרות ומדויקות; דורות ה־X והבייבי בום בוחרים בהפלגות ארוכות, מעמיקות ומשמעותיות יותר.
המהלך האסטרטגי כבר נושא פרי: קוסטה מדווחת על צמיחה של כ־9% במדד שביעות הרצון הכללי, לצד הרחבת ההיצע במזרח ובמערב הים התיכון, בפיורדים הנורבגיים וביעדים נוספים.
מסלולים שהופכים את הדרך לחוויה
פלטפורמת Sea & Land Wonder באה לידי ביטוי מוחשי במסלולי 2026:
*במערב הים התיכון, Costa Pacifica תציע יעד ימי חדש במפרץ גולפו אראנצ’י, כולל ירידה ישירה לים בשקיעה ושייט ייעודי לצפייה בליקוי חמה – אירוע טבע נדיר בלב הים.
*בצפון אירופה, Costa Favolosa תחבר בין הפיורדים של אונסק”ו לחוויות ימיות ייחודיות, ובהן מדיטציה עם שחר מול “שבע האחיות” ושייט ייעודי לצפייה בזוהר הצפוני.
*באסיה, Costa Serena תוביל מסלולים בלעדיים סביב יפן, עם עגינות נופיות, אפרטיפים בשקיעה וחוויות חוף חדשות.
*בקריביים, Costa Fascinosa ו-Costa Pacifica יציעו יעדי Sea & Land חדשים כגון קאבו רוחו וסמנה – “יעדים בתוך יעד”, עם טבע פראי, חופים יוקרתיים וחגיגות ים סוחפות. לצד זאת, יושקו גם מיני-הפלגות בנות 3–4 ימים בים התיכון, המיועדות לקהל המבקש חוויה קצרה אך מלאה.
קולינריה כמרכז החוויה
תחום הגסטרונומיה ממשיך לשמש מנוע חווייתי מרכזי. מסעדת Archipelago, בהובלת השפים אנחל לאון, ברונו ברביירי והלן דארוז, תשיק קונספט חדש ופורץ דרך: תפריט משותף ראשון מסוגו לשלושה שפים עטורי כוכבי מישלן, בהשראת מסלולי Sea & Land, עם חוויה רב-חושית המשלבת טעם, עיצוב ותיאטרליות.
צי מתחדש, שייט חכם ובר-קיימא
מאז 2021 השקיעה קוסטה מעל 200 מיליון אירו בשדרוג הצי. גולת הכותרת היא Costa Serena, שעברה שיפוץ מקיף והפכה לאוניית “פופ” ראשונה – עם שפה עיצובית נועזת, אזורי אוכל חדשים, ספייק איזי ומתחמים חווייתיים המעצימים את זמן השהות בסיפון. במקביל, החברה ממשיכה להשקיע בפתרונות אנרגיה מתקדמים, שימוש בבינה מלאכותית והתייעלות סביבתית.
חזון שמביט קדימה
ג’ובאנה לוי, סמנכ”לית שיווק ומכירות ישירות, הציגה אסטרטגיית מותג מבוססת דאטה ובינה מלאכותית – מהחיפוש הדיגיטלי ועד חוויית ההזמנה – שמטרתה להפוך נתונים לרגש, והשראה לביקוש.
פסגת קוסטה העולמית 2026 נחתמה במופע מחול ואמנות קרקס עכשווית, שהמחיש הלכה למעשה את החזון החדש: שייט שאינו רק אמצעי הגעה ליעד – אלא מסע של פליאה, חיבור ורגש, בין ים ליבשה.
ברוכים המצטרפים לקבוצת הפייסבוק ״קרוז חלום של הפלגה״ – הייחודית בעולם הקרוזים. למעלה מ-16,000 חברים
הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ “קרוז אין-חדשות חמות מהים”
חפשו אותנו גם בטלגרם

