Cruisein
הרשמה לניוזלטר
דירוג אוניות
  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
  • ראשי
  • חדשות
  • אניות קרוזים
  • יעדים
  • שיט נהרות
  • טיפים
  • דילים
  • דרושים
  • מיקום אניות
  • ראשי
  • חדשות
  • אניות קרוזים
  • יעדים
  • שיט נהרות
  • טיפים
  • דילים
  • דרושים
  • מיקום אניות
Cruisein
  • ראשי
  • חדשות
  • אניות קרוזים
  • יעדים
  • שיט נהרות
  • טיפים
  • דילים
  • דרושים
  • מיקום אניות
  • ראשי
  • חדשות
  • אניות קרוזים
  • יעדים
  • שיט נהרות
  • טיפים
  • דילים
  • דרושים
  • מיקום אניות
ראשי » אניות קרוזים » הטכנולוגיות והפרקטיקה הסביבתית הגלובלית של תעשיית השייט

הטכנולוגיות והפרקטיקה הסביבתית הגלובלית של תעשיית השייט

עוזי בכר 9 בספטמבר 2020 6:11 אין תגובות

עד כה, תעשיית השייט השקיעה מעל 23.5 מיליארד דולר באוניות עם טכנולוגיות חדשות ודלקים נקיים יותר כדי להפחית את פליטת האוויר ולהשיג יעילות רבה יותר

הטכנולוגיות והפרקטיקה הסביבתית הגלובלית של תעשיית השייט אוניית נוסעים בפיורדים. צילום freepik

איגוד חברות השייט הבינלאומי (CLIA) פרסם אתמול (ג’, ה-08 בספטמבר 2020) את דו”ח הטכנולוגיות והפרקטיקה הסביבתית הגלובלית של תעשיית השייט, שהופק על ידי אוקספורד אקונומיקס. הדו”ח מדגיש את ההתקדמות שממשיכים חברי איגוד חברות השייט הבינלאומי לפיתוח ויישום טכנולוגיות ודרכי פעולה מתקדמות להשגת פליטות נמוכות יותר, יעילות גבוהה יותר וסביבה נקייה יותר בסיפון בים ובנמל.

בעוד שאוניות קרוזים מהוות הרבה פחות מאחוז מהקהילה הימית העולמית, הדו”ח האחרון מבסס כיצד חברות השייט קיבלו תפקיד מוביל באימוץ טכנולוגיות ימיות המועילות לתעשיית הספנות כולה. עד כה, תעשיית השייט השקיעה מעל 23.5 מיליארד דולר בספינות עם טכנולוגיות חדשות ודלקים נקיים יותר כדי להפחית את פליטת האוויר ולהשיג יעילות רבה יותר. מדובר בעלייה של 1.5 מיליארד דולר לעומת ממצאי הדו”ח של שנת 2019.

“גם כשעבדנו לטפל ולהתגבר על ההשפעות COVID-19, תעשיית השייט נותרה מחויבת לעתיד נקי וקיים יותר. עם למעלה מ -23 מיליארד דולר שהושקעו באוניות עם טכנולוגיות חדשות ודלקים נקיים יותר, כמו מערכות לניקוי גז פליטה וגז טבעי נוזלי, אני יכולה רק לדמיין מה נשיג יחד בעשר השנים הבאות ואילך “, אמרה קלי קרייגהד (Kelly Craighead) נשיאה ומנכ”לית  CLIA “דו”ח זה מאשר את מחויבותנו לקיימות סביבתית ואני מודה לחברינו על המשך הנהגתם והפגנתם בסטנדרטים הגבוהים ביותר של תיירות אחראית.”

חברות הקרוזים  באיגוד חברות השייט הבינלאומי היו הראשונות שהתחייבו באופן פומבי כמגזר ימי, להפחית את שיעור פליטת הפחמן ב -40% עד שנת 2030 בהשוואה לשנת 2008.

קרניבל: האנייה הראשונה בצפון אמריקה המופעלת ע"י גז טבעי נוזלי. צילום קרניבל
קרניבל: האנייה הראשונה בצפון אמריקה המופעלת ע”י גז טבעי נוזלי. צילום קרניבל

התקדמות משמעותית הושגה בתחומים הבאים:

גז טבעי נוזלי (LNG)  – בדו”ח 2020 נמצא כי 49% מהאוניות החדשות יסתמכו על גז טבעי נוזלי להנעה ראשונית, עלייה של 51% ביכולת הכוללת בהשוואה לשנת 2018.

מערכות לניקוי גז פליטה (EGCS)  – יותר מ- 69% מהקיבולת העולמית מנצלים את ה- EGCS כדי לעמוד בדרישות פליטת האוויר, מה שמייצג עלייה בקיבולת של 25% בהשוואה לשנת 2018. בנוסף, 96% מהאוניות החדשות שאינן LNG נעזרות ב- Exhaust Gas Cleaning Systems ) EGCS), גידול בקיבולת של 21% בהשוואה לשנת 2019.

מערכות מתקדמות לטיפול בשפכים – 99% מהאוניות החדשות בהזמנה מצוידות במערכות מתקדמות לטיפול בשפכים (המביאות את היכולת העולמית ל -78.5%) וכיום 70% מצי אוניות הקרוזים של החברות ב- CLIA מצוידות במערכות מתקדמות לטיפול בשפכים (עלייה של 5% לעומת שנת 2019).

אספקת חשמל בנמלים – בנמל, אוניות הקרוזים מאובזרות יותר ויותר בטכנולוגיה המאפשרת קבלת אספקת חשמל מהנמל, ובכך מאפשרת לכבות מנועים, וקיימים שיתופי פעולה רבים עם נמלים וממשלות בכדי להגדיל את הזמינות.

75% מהאוניות החדשות בבנייה מחויבות להתקנת מערכות חשמל הזורמות מהנמל, או שתהיה להן את האופציה בעתיד.

32% מהקיבולת העולמית (עלייה של 13% מאז 2019) מותאמים לקבלת חשמל מהנמל, ב -14 הנמלים ברחבי העולם, כאשר יכולת זו ניתנת לפחות במתחם אחד בנמל.

“תעשיית השייט פועלת מדי יום לקידום מאמצי השמירה על איכות הסביבה ומכירה בכך שהשקעה מתמשכת וגדולה יותר במחקר הינה קריטית לזיהוי וייצור דלקים ומערכות הנעה חדשות”, אמר אדם מ. גולדסטין יו”ר CLIA העולמית. “זו הסיבה שאיגוד חברות השייט הבינלאומי יחד עם שותפים אחרים במגזר הימי הציעו להקים ולממן מועצת מחקר ופיתוח בסך 5 מיליארד דולר המוקדשת לעבודה משותפת ובמטרה לזהות את הטכנולוגיות ומקורות האנרגיה שיספקו הזדמנויות נוספות להפחתת טביעת הרגל הסביבתית שלנו ולהגיע ליעדים השאפתניים שהציב IMO. ”

אדם מ. גולדסטין באירוע השקת הסימפוני אוף דה סיז. צילום עוזי בכר

 

ברוכים המצטרפים לקבוצת הפייסבוק ״קרוז חלום של הפלגה״ – הייחודית בעולם הקרוזים

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.cruisein.co.il?p=100826

אולי יעניין אתכם גם

  • איגוד חברות השייט הבינלאומי: דו”ח תחזית לענף הקרוזים 2021איגוד חברות השייט הבינלאומי: דו”ח תחזית לענף הקרוזים 2021
  • דו”ח CLIA: מסכמים את שנת 2020 בתעשיית הקרוזיםדו”ח CLIA: מסכמים את שנת 2020 בתעשיית הקרוזים
  • הדו”ח המלא של CLIA ומגמות השייט לשנת 2020הדו”ח המלא של CLIA ומגמות השייט לשנת 2020
  • תעשיית הקרוזים האמריקנית תרמה לכלכלה כ-53 מיליארד דולרתעשיית הקרוזים האמריקנית תרמה לכלכלה כ-53 מיליארד דולר
  • “חברות השייט מפחיתות את הפליטות במרדף אחרי אפס פליטות נטו”“חברות השייט מפחיתות את הפליטות במרדף אחרי אפס פליטות נטו”
תגיות:
CLIA
« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

 
CRUISE IN
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
  • תקנון, תנאי שימוש ומדיניות פרטיות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים


בהרשמתי הנני מקבל/ת את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • חדשות
  • אניות קרוזים
  • יעדים
  • שיט נהרות
  • טיפים
  • דילים
  • דרושים
מערכת לבניית אתרים
Go to mobile version
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס