מס תשתיות חדש שנכנס לתוקף בתחילת 2025 גורם לירידה חדה בתנועת אוניות הקרוזים אל המדינה. נציגי התעשייה מזהירים כי איסלנד מאבדת את יתרונה מול יעדים מתחרים בסקנדינביה ובארקטי
דיווחים מאיסלנד מצביעים על כך שאוניות נוסעים נרתעות מלהגיע לנמלים ברחבי המדינה בעקבות מס תשתיות חדש, שנכנס לתוקף בתחילת השנה. ההשפעה ניכרת במיוחד בקהילות הכפריות, שבהן הכלכלה המקומית נשענת במידה רבה על תנועת התיירים מהאוניות. ארגון Cruise Iceland מסר לוועדה הפרלמנטרית לענייני כלכלה ומסחר כי הזמנות הביקור של אוניות שייט עד שנת 2027 ירדו ביותר מ־50% בכמה נמלים.
המס, שהוצג לראשונה בסוף 2024 ונכנס לתוקף ב־1 בינואר 2025, מחייב נוסעי שייט לשלם אגרה יומית של 2,500 קרונות איסלנדיות (כ־18 דולר) בעת עגינה בנמלי המדינה. ממשלת איסלנד העריכה אז כי הצעד יניב למעלה מ־10 מיליון דולר בשנה להכנסות המדינה.
עם זאת, כבר בראשית השנה התריעו גורמים בתעשייה מפני השלכות שליליות. איסלנד נחשבה בעשור האחרון ליעד פופולרי עבור אוניות שייט מיינסטרים וגם ספינות משלחת באזור הארקטי. כעת, נראה כי המדיניות החדשה עשויה לשנות את מפת השייט בצפון האוקיינוס האטלנטי ולהסיט את תנועת האוניות ליעדים שכנים דוגמת נורווגיה, גרינלנד או איי פארו.
ברוכים המצטרפים לקבוצת הפייסבוק ״קרוז חלום של הפלגה״ – הייחודית בעולם הקרוזים. למעלה מ-16,000 חברים
הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ “קרוז אין-חדשות חמות מהים”
חפשו אותנו גם בטלגרם
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.cruisein.co.il?p=118863





