לא בכדי שרויאל קריביאן אינטרנשיונל חגגה את השקת Utopia of the Seas, במסיבות מטורפות מסביב לשעון – אחד מכל שני לקוחות שלה הוא בן דור המילניום או צעיר יותר ואיך הגיבו בקבוצת קרניבל לתוצאות?
ג’ייסון ליברטי (Jason Liberty), מנכ”ל קבוצת רויאל קריביאן (Royal Caribbean Group), אמר למשקיעים במהלך שיחת הרווחים של החברה לרבעון השני בחודש שעבר, שאחד מכל שני לקוחות באוניות הקבוצה הוא בן דור המילניום או צעיר יותר. “לצרכנים בכלל יש 10% יותר זמן פנוי ממה שהיה להם לפני מגפת הקורונה”, הוא אמר והוסיף שבני המילניום, בגילאי 28 עד 43, ודורות צעירים יותר כמו דור Z, שהמבוגר שבהם הוא בן 27, מתכוונים להקדיש יותר מזמנם לנסיעות מכל קטגוריית פנאי אחרת.
“אוטופיה היא רק דוגמה מצוינת לכוונות שלנו”, הוא אמר, והצביע על ההפלגות שיצאו מפורט קנברל לשלושה וארבעה ימים. ” אנחנו מנסים לתת מענה לדורות האלה, לחוויות שאנשים מחפשים, ומשתדלים מאוד לפגוש את האורחים שלנו שם.”
ג’ייסון ליברטי גם אמר ש-7 מתוך 10 אורחים בהפלגות הקצרות של החברה בקריביים הם נוסעים חדשים בקרוזים או חדשים בחברות השייכות לקבוצה וכי אורחים האלו נוטים יותר לכיוון לקוחות צעירים”. לקוחות חדשים רשמו עלייה דו ספרתית ברחבי החברה בהשוואה לשנה שעברה. מבין הנוסעים החדשים, 90% ציינו שהם ישייטו שוב, כשמחציתם בערך מתכננים לחזור לשייט ארוך יותר, הוסיף ואמר המנכ”ל.
דור המילניום גם צובר עליה משמעותית בכל המותגים של קבוצת רויאל קריביאן ומהר יותר מכל דור אחר. לדוגמה, Silversea Cruises גם מושכת אליה יותר מבני דור המילניום, כאשר סדרת הספינות החדשה ביותר שלה, Nova, רואה תמהיל גבוה יותר של אורחים צעירים מאשר בשאר ספינות הצי.
יועצי שייט אומרים שהם לא מופתעים מכך שרויאל מושכת נוסעים צעירים יותר, ואומרים שהתעשייה מתפוצצת במגה אוניות חדשות שמושכות משפחות, הפלגות רב דוריים וחגיגות חברים כמו מסיבות רווקות וימי הולדת. מספר יועצי שייט מציינים שיותר ממחצית מלקוחותיהם הם בני 45 ומזמינים הפלגות ארוכות יותר. לקוחות בגילאים 25 ל-34 מזמינים בעיקר מסלולי שייט בקריביים, כאשר כמעט 50% מזמינים מסלולים קצרים יותר בקריביים באורך של שלושה עד שישה לילות.
מדו”ח איגוד חברות השייט הבינלאומי (CLIA – Cruise Lines International Association), שפרסמנו בתחילת יולי 2024 (לדו”ח המלא) , עולה כי הגיל הממוצע של נוסעי הקרוזים הוא 46 ו-36% הם מתחת לגיל 40. מספר נוסעי הקרוזים החדשים עלה ב-27% בשנתיים האחרונות ו-12% לעומת שנה שעברה. 74% מהדור Z מתכננים לצאת שוב לקרוז; 81% מבני דור המילניום; 84% מהדור ה-X והבייבי בום.
“גם קבוצת קרניבל (Carnival Corp) מבחינה בשינויים בגילאי לקוחותיה, אך לא שינויים משמעותיים”, אמר ג’וש ויינשטיין (Josh Weinstein) מנכ”ל הקבוצה. חלק ממותגי השייט בקבוצה שלה רואים את הגילאים הממוצעים צעירים בכמה שנים מאשר לפני המגיפה, אבל בחברות אחרות זזו בשנה או שנתיים יותר. “החברה לא מתמקדת באף דור ספציפי. לדוגמה, מותג כמו Holland America Line או Cunard זקוק לאנשים שיש להם זמן וכסף, מה שנוטה לקהל מבוגר יותר שיש לא יותר זמן פנוי”, הוסיף ויינשטיין.
ברוכים המצטרפים לקבוצת הפייסבוק ״קרוז חלום של הפלגה״ – הייחודית בעולם הקרוזים. למעלה מ-15,000 חברים
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.cruisein.co.il?p=111054