חברות השייט מטפחות סוג יעד חדש שיעזור להן להגדיל את ההכנסות. לא מדובר ביעדים מתפתחים כמו לדוגמא, דומיניקה בקריביים או פופולריים כמו קוסטה ריקה, אלא באיים הפרטיים שלהם

חברות הקרוזים הגדולות מציעות כעת לפחות אי פרטי אחד באזור האיים הקריביים: לרויאל קריביאן יש את האי הפרטי המוצלח Perfect Day at CocoCay, ולאחרונה הודיעה על אחד נוסף, הפעם במקסיקו – Perfect Day Mexico, שיפתח ב-2027. ל-Disney Cruise Line יש את Disney Castaway Cay וכעת גם אחד נוסף – Disney Lookout Cay הממוקם באי אלטורה (Eleuthera) שבבהאמה, וקיבל בברכה לראשונה את אורחי החברה. לחברת MSC Cruises יש את האי הפרטי הידוע Ocean Cay MSC Marine Reserve, ל- Norwegian Cruise Line יש את Great Stirrup Cay. ל-Carnival Cruise Line יש את האי Half Moon Cay שיורחב במטרה לקלוט את האוניות מסדרת אקסל: Mardi Gras,Carnival Celebration ו- Carnival Jubilee.

אז מה הסיבה לפופולריות שלהם ? ברור כדי להעניק כיף לנוסעים, אבל בעיקר בשל התועלת הכלכלית. היעד הוא בבעלותם ומופעל על ידי צוות החברה, מה שמאפשר להם להגדיל את ההכנסות ללא עלויות נוספות של עמלות, דמי נמל או שכירויות.
“Perfect Day at CocoCay היה שובר שיוויון הן עבור האורחים שלנו והן עבורנו”, אמר ג’ייסון ליברטי (Jason Liberty), נשיא ומנכ”ל Royal Caribbean Group עם ההודעה על התוכנית של האי השני במקסיקו”.

מתברר, שהאיים הפרטיים היו חלק מההצלחה של חברות השייט: ההוצאות של רויאל קריביאן גדלו ב-34% מרגע פתיחת Perfect Day at CocoCay ב-2019, אך גם ההכנסות עלו ב-43%. גורם נוסף, מספר הביקורים באיים הפרטיים גדלו מיולי 2023 ליולי 2024 יותר מהביקורים באיים הלא פרטיים בקריביים: 41% לעומת 18%.
ישנם כיום 12 איים פרטיים בקריביים, עם עוד בדרך, כמו Celebration Key של קרניבל, שיפתח לראשונה בשנת 2025 בהשקעה של כ-600 מיליון דולר. ברור שהיעדים הפרטיים של חברות השייט כאן כדי להישאר, וצפויים רק לגדול.

ברוכים המצטרפים לקבוצת הפייסבוק ״קרוז חלום של הפלגה״ – הייחודית בעולם הקרוזים. למעלה מ-15,000 חברים
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.cruisein.co.il?p=112400