רויאל קריביאן אינטרנשיונל הייתה הראשונה עם אואזיס אוף דה סיז, במשקל יותר מ-200,000 טון, ב-2019. מה מצפה לנו בהמשך עד 2030?
“עידן המגה אוניות”, זו ההגדרה הנכונה כשאוניות הקרוזים ממשיכות להיות גדולות וגדולת מתמיד. רויאל קריביאן אינטרנשיונל (Royal Caribbean International) הייתה חברת השייט הראשונה שבנתה אי פעם אונייה בגודל של למעלה מ-200,000 טון ברוטו, כאשר Oasis of the Seas הופיעה לראשונה ב-2009. רק 13 שנים מאוחר יותר, גם MSC Cruises, השיקה אונייה מעל 200 אלף טון ב-2022.
כעת יש שמונה אוניות בשירות בגודל מעל 200,000 טון: Oasis of the Seas, Allure of the Seas, Harmony of the Seas, Symphony of the Seas, Wonder of the Seas, MSC World Europa, Icon of the Seas ו- Utopia of the Seas.
עד שנת 2030, לחמש חברות שייט יהיו אוניות גדולות מ-200,000 טון ברוטו: רויאל קריביאן אינטרנשיונל, MSC Cruises, דיסני קרוז ליין (Disney Cruise Line), קרניבל קרוז ליין (Carnival Cruise Line) ונורוויג’ן קרוז ליין (Norwegian Cruise Line).
הנה מבט על האוניות העתידיות האלו:
לרויאל קריביאן אינטרנשיונל יש עוד שלוש מגה אוניות בדרך, שתיים נוספות של Icon Class ועוד מסדרת Oasis. עד 2028, לרויאל קריביאן אינטרנשיונל יהיו 10 אוניות מעל 200,000 טון ברוטו בצי שלה.
MSC Cruises תצרף עוד שלוש מגה אוניות לצי שלה, כולן אוניות אחיות ל-MSC World Europa: לראשונה תופיע MSC World America ב-2025, MSC World Asia ב-2026, ואונייה אחת ללא שם עדיין ב-2027. גודלן יהיה בסביבות 205,000 טון ברוטו.
דיסני קרוז ליין תצרף מגה אונייה אחת לצי שלה, כאשר Disney Adventure תושק בשנת 2025. האונייה של 208,000 טון ברוטו הייתה במקור הראשונה מבין שתי אוניות מסדרת Global של Star Cruises. לאחר שחברת השייט הגישה בקשה לפשיטת רגל, האונייה שנבנתה חלקית נמכרה לדיסני קרוז ליין ושמה שונה ל-Disney Adventure. האונייה השנייה נמכרה לגרוטאות מכיוון שהיא הייתה עדיין בתחילת הבנייה.
קרניבל קרוז ליין, הייתה חברת השייט הראשונה שהיה לה אונייה מעל 100,000 טון ברוטו, שלוש מגה אוניות תצטרפנה החל מ-2029. הסדרה החדשה הזו תהיה בגודל של 230,000 טון ברוטו עם ספינה שתצטרף כל שנתיים, לאחר ההשקה של הראשונה ב-2029.
חברת השייט החמישית שתבנה מגה אונייה עד סוף העשור היא נורוויג’ן קרוז ליין. ל-NCL יש ארבע אוניות של 200,000 טון ברוטו בהזמנה והן אמורות להיכנס לשירות ב-2030, 2032, 2034 ו-2036.
לידיעתכם:
Tonnage (תפוסה) – נפח המטען שאונייה מסוגלת לשאת; התפוסה נמדדת ביחידות טון תפוסה.
Gross tons (תפוסה ברוטו) – מתייחסת לנפח כל החללים בתוך האונייה, על הסיפון ובמבנים העיליים שמעליו, המשמשים לאחסון מטען, אספקה ודלק ולמגורי הצוות והנוסעים, לרבות חדר המכונות וגשר הפיקוד. אין לה קשר למשקל.
Neto tons (תפוסה נטו) – הנפח המיועד למטען, לרבות על הסיפון, לאחר ניכוי הנפח שתופסים מגורי הצוות, גשר הפיקוד, חדר המכונות וחדר ההגה.
תסבולת (Deadweight) או מעמס – הפער שבין התפוסה נטו לתפוסה ברוטו. משקל זה כולל את המטען, הציוד, הדלק, המים המתוקים, מי הזבורית, הצוות והנוסעים אותן נושאת האונייה. שיטת מדידה זו מתייחסת בעיקר לכלי שיט מסחריים.
ברוכים המצטרפים לקבוצת הפייסבוק ״קרוז חלום של הפלגה״ – הייחודית בעולם הקרוזים. למעלה מ-15,000 חברים
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.cruisein.co.il?p=111208