מעוניינים להבטיח חופשת שייט מושלמת? מה מומלץ לעשות מיד עם ההגעה והכניסה לחדר, צעד אחר צעד..והכל מניסיון של שנים
היום הגדול הגיע ואתם ניצבים מול האונייה, שתהיה לכם לבית בחופשה הקרובה. אחרי הליך הצ’ק אין והמעבר דרך צלם האונייה שהצליח לשכנע אתכם להצטלם או לא, דלגו לחדר האוכל בשירות עצמי לחטוף משהו קטן וכמובן לא לשכוח לקחת לגימה מהקוקטייל המסורתי מקושט במטריה צבעונית. זה הזמן להגיע לחדר ולבצע את הצעדים הראשונים שיובילו אתכם בבטחה והנאה לחופשה המיוחלת.
וודאו שהדלת שלכם נפתחת ונסגרת כראוי
ברגע הגעתכם לחדר, וודאו שהדלת נפתחת, נסגרת וניתנת לנעילה בקלות באמצעות הכרטיס או מדליון הקסם. זו לא בעיה נפוצה באוניות קרוזים, אבל תמיד יש את הפעם הראשונה במיוחד כשמדובר באונייה חדשה בשלב השקה או הפלגה רשמית ראשונה.
בדקו אם התאורה פועלת באמצעות הכרטיס
מיד עם היכנסכם לחדר תמצאו את מתגי התאורה וברוב המקרים תידרשו להכניס את הכרטיס הייעודי לחריץ המתג אם תרצו ליהנות מתאורת החדר. במקרים מסוימים ניתן אף להשתמש בכרטיס חבר ישן המונח בארנקכם ולהשאירו בחריץ, מה שיקל עליכם את הפעולה של הכנסת והוצאת כרטיס השייט.
לתשומת לבכם, לא פעם קורה שאחד מבני הזוג שולף את הכרטיס בטעות עוד לפני סיום ההכנות האחרונות בדרך לארוחת הערב. מצחיק? אולי, אבל גם חשוך.
בדקו אם בטעות אורח אחר נמצא בחדרכם
כן זו לא בדיחה. גם מקרה כזה כבר קרה לי. לא נעים, אבל לא נורא. בהיכנסי לקבינה מצאתי איש צוות ישן במיטה שלנו. פנו מיידית לדלפק השירות ודרשו החלפת החדר לפחות ברמה עבורה שילמתם או בקטגוריה גבוהה יותר במידה וכל שאר החדרים בקטגוריה שלכם תפוסות.
גם במקרה הזה, הסירו דאגה מלבכם, רמת השירות באוניות קרוזים היא מהגבוהות שתפגשו בחופשה כלשהי ולכן אני מאמין שתזכו להתנצלות מצד אנשי הצוות לצד החלפת הקבינה במהירות האפשרית.
בדקו את ניקיון הקבינה
שלב נוסף בבדיקת החדר- ניקיון השולחן, כיור האמבטיה, האסלה והמרפסת במקרה וזכיתם בקטגוריה הזו. רצוי גם להציץ במקלחת ומתחת למיטה ולוודא שהאורחים הקודמים לא שכחו חלילה פריט אישי.
להזכירכם, זה הבית שלכם לתקופה הקרובה ומשהו שעליו לא מתפשרים. למזלנו, דיילי החדרים נמצאים תמיד בקרבת מקום וכפי שציינתי כבר, נדירים הם המקרים בהם תפגשו חדרים לא נקיים.
לתשומת לבכם, מומלץ להעביר מגבון לח על ידית הדלת, שלט הטלוויזיה, מתגי האור, לוח מקשי הכספת, משקפי אמבטיה (אם קיימים) ועל משטחי השולחן והשידות. ככל הנראה הם נקיים, אבל לא יזיק לשמור על בריאותכם.
ניקיון המיטה והמצעים
מי שצפה בתוכנית הטלוויזיה ששודרה לאחרונה, זוכר בוודאי את התמונות הלא-מלבבות של מצעים ישנים שלא מוחלפים בבתי מלון. נכון, גם המקרה הזה די נדיר, אבל שווה בדיקה. אם נתקלתם במשהו שלא עולה בקנה אחד עם ציפיותיכם – אל תהססו לפנות לדייל החדר. במקרים קיצוניים יותר של לכלוך מוגזם, פנו ישירות לדלפק השירות ובקשו שהנושא יטופל באופן יסודי וזריז.
בדיקת שקעים
אל תסתפקו בלחיצה על מתגי החשמל, אלא חברו את אחד ממכשירי החשמל שברשותכם, כמו מייבש שיער הנמצא בחדר או את הנייד ובדקו שזרם החשמל פועל כשורה. מקרה לא נעים קרה לי באחת מההפלגות, חיבור הנייד גרם לקצר חשמלי בחדר. טכנאי שהוזעק לטפל בבעיה לא הצליח לפתור אותה במהירות סבירה ואנשי הצוות נענו בחיוב להחלפת הקבינה לפני יציאת האונייה ללב ים. במרבית האוניות, במיוחד בחדשות, תמצאו גם חיבורי USB לשירותכם.
במקרה בו אין שקע חשמלי ליד המיטה והדבר נחוץ לכם לחיבור מכשיר סיפאפ (CPAP) או כל מכשיר רפואי אחר דאגו לכבל חשמלי מספיק ארוך. לא הבאתם איתכם מהבית ? לא נורא, גשו לדלפק שירות לקוחות. לא לשכוח להחזיר כמובן בסוף ההפלגה.
חפצי ערך לכספת
לפני שאתם יוצאים לסיור היכרות עם האונייה, נעלו את חפצי הערך (ארנק, דרכון, תכשיטים) בכספת הנמצאת בכל קבינה. בדרך כלל היא ממוקמת בארון או על אחד המדפים. למדו היטב את קוד הנעילה וקחו עמכם רק את הדברים הנחוצים, כמו כרטיס השייט האישי המשמש לפתיחת הקבינה, קניות באונייה, ירידה ועלייה לאונייה.
בירידה מהאונייה מומלץ לקחת עמכם העתק מביטוח הנסיעות, כסף ודרכון. כל זאת למקרה חירום, בו תצטרכו לבלות בנמל העגינה או חלילה להגיע לנמל היעד הבא של האונייה במקרים שאיחרתם והאונייה הפליגה בלעדיכם.
פריקת מזוודות וטרולים
לא תמיד תמצאו אותן מחוץ לחדר בשלב כה מוקדם של ההפלגה ויתכן שתצטרכו להמתין בסבלנות להגעתן. במידה ואתם בני מזל… פריקת מזוודות יכולה להיות מטלה וייתכן שתהיו עייפים מהמסע שלכם לאונייה, אבל אתם תשמחו שהוצאתם את המשימה הזו לדרך בשלב מוקדם. חדרי אוניות הם לא ענקיים ולכן מרווח מחייה לא יזיק לכם. בנוסף, מוקדם יותר תוציאו את הבגדים מהמזוודה ותיתלו בארונות, פחות יהיו מקומטים.
טיפ ! לנוחיותכם – אחסנו את המזוודות מתחת למיטה, פעולה פשוטה זו תפנה לכם מקום נוסף להנאתכם.
הצצה ב- Daily Planner (תוכנית היומית)
תמצאו אותו בהגיעכם לחדר ומידי יום על שולחן הכתיבה או על המיטה. הקדישו מספר דקות לעיון, מכיוון שהוא יכול להכיל מידע חיוני כמו רשימה של פעילויות היום, אותה ניתן לראות גם באפליקציית חברת השייט או במסך הטלוויזיה בחדר.
במידה ולא דאגתם מראש או לא ניתנה לכם האופציה, זה הזמן להזמנת ארוחות במסעדות נושא, ספא, מופעים, סיורי חוף וכדומה.
היכרות עם דייל/ת החדר שלכם
סביר להניח שדיילי החדרים יציגו את עצמם בשלב מסוים במהלך העלייה לאונייה. פגישה יזומה מצדכם תנצל את ההזדמנות כדי לעדכן אותם על העדפותיכם. לדוגמא, אם אתם משכימי קום, כדי שיוכלו לתכנן לנקות את התא שלכם בין הראשונים. הזדמנות מצוינת לבקש מגהץ במקרה הצורך. הפלגה נעימה…
ברוכים המצטרפים לקבוצת הפייסבוק ״קרוז חלום של הפלגה״ – הייחודית בעולם הקרוזים
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.cruisein.co.il?p=110602