חברות הקרוזים לכאורה מאפשרות לנוסעים לבחור את שעת הארוחה בחדרי האוכל המרכזיים, אבל יחד עם הגמישות הגיעו גם כמה בעיות. מומלץ לקרוא בעיון
בשנים האחרונות חברות הקרוזים הנהיגו דבר חדש, כל אחת בשם אחר: ברויאל קריביאן אינטרנשיונל (“My Time Dining”) ובקרניבל קרוז ליין (“Anytime Dining”). אופציה ידידותית המאפשרת לנוסעים לבחור את שעת הארוחה שלהם בחדר האוכל המרכזי. לעיתים הסבב הראשון של הארוחות יכול להיות מוקדם מידי (17:30) והאחרון (21:30) מאוחר מידי.
יחד עם הגמישות בבחירת השעה המתאימה לכל נוסע הגיעו גם מספר בעיות. ננסה להבין במה מדובר וניתן מספר המלצות.
האם צריך לבצע הזמנה גם אם בחרתי באופציה הגמישה My Time/Anytime Dining?
זה תלוי בחברת השייט, אם לדוגמא אתם מפליגים ברויאל קריביאן מומלץ להזמין מקום גם אם יש לכם “My Time Dining”, זה יבטיח שהשולחן שלכם, במיוחד אם מדובר במספר נוסעים גדול יהיה זמין ויקצר את זמני הממתנה. זה עדיין טוב יותר מלאכול בזמנים הקבועים (17:30 או 21:30). ניתן לבצע את ההזמנה מבעוד מועד או עם ההגעה לאונייה.
בקרניבל ניתן לבצע הזמנה באמצעות האפליקציה או מהחדר ולקבל הודעה כשהשולחן מוכן. מומלץ לא להגיע ממש בתחילת הארוחה אם זמן ההמתנה מפריע לכם.
ההמתנה בתור תלויה גם במספר הנוסעים שבחרו באופציה My Time/Anytime Dining. ככול שמספר רב יותר בחרו באופציה אז ההמתנה תהיה ארוכה יותר, במיוחד בזמני השיא (בתחילת וסוף הארוחה). התור יכול להיות גם ביחס לשעות המופעים הטובים או שעת החזרה של הנוסעים מסיורי חוף. סיבה נוספת שיכולה לשנות את זמני ההמתנה היא גודל האונייה ומשך ההפלגה – כשההפלגה קצרה יותר ‘הלחץ’ להספיק את כל הדברים גדול יותר.
האם מומלץ להשתמש באופציה לקבוצת נוסעים גדולה?
האופציה My Time ו- Anytime Dining לא ממש מיועדת לקבוצות גדולות. עם זאת, אתם עדיין יכולים לסעוד בקבוצה, כל עוד היא לא גדולה מדי. חברות שייט רבות – רויאל קריביאן במיוחד – מגבילות את מספר האנשים בקבוצה ל-8 או פחות כאשר מנסים לבצע הזמנות בסגנון הזה.
אפשרות טובה יותר עשויה להיות לפצל את הקבוצה לקבוצות קטנות יותר שעדיין קרובות יחסית בלוח הזמנים, או לדבר מראש עם אחראי/ת חדר האוכל כשעדיין מעוניינים לאכול יחד בקבוצה גדולה.
לא תפגשו את אותו צוות מלצרים בכל סעודה, חשוב או לא?
למי שהפליג בעבר התרגל לעובדה ואולי אפילו אהב את הרעיון לפגוש בכל ערב את אותו צוות מלצרים וליצור אינטראקציה חיובית. במקרה של My Time ו- Anytime Dining הסבירות היא קטנה שתקבלו את אותו הצוות. זה יכול להיות יתרון או חיסרון, תלוי במערכת היחסים עם הצוות.
מתן טיפ לצוות המלצרים היה ועדיין – חלק מחוויית השייט עבור חלק מהנוסעים. אבל כשיש מלצר/מלצרית אחרת בכל לילה הדבר כמעט בלתי אפשרי.
ברויאל קריביאן, נוסעים שבוחרים ב- My Time Dining חייבים לשלם טיפים מראש וללא אפשרות ביטול. ההנחיות זהות לכל הנוסעים, ללא קשר לגיל.
ברוכים המצטרפים לקבוצת הפייסבוק ״קרוז חלום של הפלגה״ – הייחודית בעולם הקרוזים. למעלה מ-15,000 חברים
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.cruisein.co.il?p=111978