הטרמינל החדש יתפרש על שתי קומות, ויוכל לשרת במקביל שתי אוניות גדולות שמחליפות נוסעים ובסך הכל יוכל לשרת 16,000 נוסעים מידי יום
טרמינל הקרוזים החדש של נמל חיפה יבנה כחלק משימור מחסנים 8 -9 שחלקם נבנו עוד על ידי הבריטים בשנות ה-30 של המאה שעברה וחלקים אלה יקבלו שימור ייחודי. את הטרמינל תכננו דגן מושלי ארכיטקטים יחד עם משרד התכנון המוביל העולם בתחום, חברת BA ממאימי, ארה״ב שתכננו את הטרמינלים המובילים בעולם.
הטרמינל החדש יתפרש על שתי קומות, ויוכל לשרת במקביל שתי אוניות גדולות שמחליפות נוסעים ובסך הכל יוכל לשרת 16,000 נוסעים מידי יום, רובם המכריע צפוי להיות תיירים שיטוסו לישראל ויעלו על הפלגות לאחר מספר ימי טיול בישראל. באופן זה נוסעים אלה צפויים לבלות בין לילה לשני לילות בחיפה לפני ו/או אחרי ההפלגה.
העליה והירידה מהאוניות תתבצע באמצעות גשרים עיליים ומתחם הליכה שיחבר את האוניות לקומתו השניה של הטרמינל. לקראת 2028, בנמל חיפה מעריכים שבטרמינל יעברו למעלה ממליון נוסעים בשנה. וועדת המשנה לתכנון ובניה אישרה את התכנון של הטרמינל.
ברוכים המצטרפים לקבוצת הפייסבוק ״קרוז חלום של הפלגה״ – הייחודית בעולם הקרוזים. למעלה מ-15,000 חברים
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.cruisein.co.il?p=112597