איגוד CLIA, האורים והתומים של תעשיית הקרוזים העולמית פרסם את דו”ח 2024 המציג את מספר המפליגים אשתקד, גילאי המפליגים, יעדים ומגמות השייט העדכניות העתידיות
דו”ח איגוד חברות השייט הבינלאומי (CLIA – Cruise Lines International Association) 2024 פורסם ואתר ‘קרוז אין’ שמח להציגו כמידי שנה לקהל הקוראים. שייט מהווה כיום רק 2% מתעשיית הנסיעות והתיירות בעולם עם צמיחה עקבית ויציבה לאורך 50 השנים האחרונות. שייט, אחד הדרכים הבטוחות לטייל ועם חברות השייט שמקדמות אג’נדה שאפתנית לקיימות. אוניות קרוזים מהוות כ- 1% מכלל צי המסחרי בעולם (כ-300 אוניות). 8% מובילות כימיקלים , 10% מובילות מכולות, 13% מובילות שמן וגז, 20% מעבורות, 23% מובילות תפזורת ו-25% אוניות קרגו.
מספר נוסעי הקרוזים ב-2023
הדו”ח של השנה מציג נתונים אופטימיים לגבי מספר נוסעי הקרוזים לשנת 2023, שהגיע ל-31.7 מילון נוסעים, עליה של כ- 7% לעומת 2019.
מספר נוסעים – אזור | 2019 | 2023 | שינוי באחוזים |
עולמי | 29.7 מיליון | 31.7 מיליון | 6.8%+ |
צפון אמריקה | 15.4 מיליון | 18.1 מיליון | 17.5%+ |
אירופה | 7.7 מיליון | 8.2 מיליון | 6.5%+ |
אסיה | 3.7 מיליון | 2.3 מיליון | 37.7%- |
אוסטרליה | 1.35 מיליון | 1.34 מיליון | 1.0%- |
דרום אמריקה | 935,000 | 996,000 | 6.6%+ |
ביקוש מתמשך לחופשות שייט (תוצאות CLIA – מרץ 2024)
12% מנוסעי הקרוזים יוצאים פעמיים בשנה לחופשת שייט.
10% מנוסעי הקרוזים יוצאים שלוש עד חמש פעמים בשנה לחופשת שייט.
82% מאלו שטעמו כבר קרוז יחזרו שוב ו-71% מהמטיילים הבינלאומיים שוקלים לצאת לקרוז בפעם הראשונה.
הפלגות תגלית הi הצומחות ביותר בתעשיית הקרוזים, עם עלייה של 71% מ-2019 ועד 2023.
6 מתוך 10 נוסעי קרוזים חזרו ליעד שביקרו בו לראשונה בחופשת שייט.
73% מנוסעי הקרוזים מעידים שליועצי השייט יש השפעה משמעותית על החלטתם בבחירת חופשת השייט.
קרוזים במספרים
קיבולת השייט העולמית צפויה לגדול לפחות ב- 10% מ-2024 עד 2028.
מספר המיטות באוניות הקרוזים ב-2016 עמד על 483,000.
מספר המיטות באוניות הקרוזים ב-2017 עמד על 524,000.
מספר המיטות באוניות הקרוזים ב-2018 עמד על 540,000.
מספר המיטות באוניות הקרוזים ב-2019 עמד על 582,000.
מספר המיטות באוניות הקרוזים ב-2020 עמד על 590,000.
מספר המיטות באוניות הקרוזים ב-2021 עמד על 604,000.
מספר המיטות באוניות הקרוזים ב-2022 עמד על 625,000.
מספר המיטות באוניות הקרוזים ב-2023 עמד על 656,000.
מספר המיטות באוניות הקרוזים ב-2024 יעמוד על 677,000.
מספר המיטות באוניות הקרוזים ב-2025 יעמוד על 701,000.
מספר המיטות באוניות הקרוזים ב-2026 יעמוד על 730,000.
מספר המיטות באוניות הקרוזים ב-2027 יעמוד על 737,000.
מספר המיטות באוניות הקרוזים ב-2028 יעמוד על 745,000.
*תעשיית הקרוזים הייתה הראשונה להתאושש לעומת שאר ענפי התיירות: משנת 2019 ועד 2023 היה זינוק של 107% עם 31.7 מיליון נוסעים ב-2023 לעומת 29.7 נוסעים ב-2019, 5.8 מיליון ב-2020, 4.8 מיליון ב-2021 ו-20.4 מיליון ב-2022.
עד 2027 צפויה תעשיית הקרוזים לגדול לכ-40 מיליון נוסעים. ב-2024 יהיו 34.7 מיליון נוסעים, ב-2025 יהיו 37.1 מיליון נוסעים, ב-2026 יהיו 38.8 מיליון נוסעים וכאמור ב-2027 – 39.7 מיליון נוסעים. התיירות הבינלאומית עדיין נמוכה ב-12% בהשוואה ל-2019.
עתיד השייט וגילאי הנוסעים
הגיל הממוצע של נוסע בקרוזים הוא 46 ו-36% הם מתחת לגיל 40.
מספר נוסעי הקרוזים החדשים עלה ב-27% בשנתיים האחרונות ו-12% לעומת שנה שעברה.
אחוז מנוסעי הקרוזים שמתכננים לצאת שוב לחופשת שייט:
84% – דור הבייבי בומרס ( מי שנולד לאחר מלחמת העולם השנייה, 1 בינואר 1946 ו-31 בדצמבר 1964) ודור ה-X (נולדו בשנים הראשונות של שנות ה-60 ועד שנות ה-80 של המאה ה-20).
81% – דור ה־Y, או דור המילניום, הוא הדור אשר נולד לאחר דור ה־X ולפני דור ה־Z. אף שאין הסכמה מלאה לגבי שנת ההתחלה והסיום של הדור, לרוב הכוונה לאלה שנולדו במהלך שנות ה־80 ועד סוף ה־90 של המאה ה־20. הוריהם של בני דור ה-Y הם לרוב בני דור הבייבי בומרס, או המבוגרים מבני דור ה־X.
74% – דור ה Z- הוא הדור שאחרי דור ה-Y לרוב הכוונה לאלו שנולדו מסוף שנות התשעים לרוב מ-1997 ועד אמצע העשור השני של המאה ה-21 חלק מהדמוגרפים קובעים את 2012 כשנת סיום לדור זה.
הפלגות הן בחירה מצוינת לחופשות רב-דוריות – כאשר יותר מ-30% מהמשפחות בקרוזים הם עם שני דורות לפחות ו-28% עם שלושה עד חמישה דורות.
דור המילניום ודור ה-Z מפליג הכי הרבה לבד בהשוואה לדורות אחרים והם מהווים 8-13% מתוכם 8% מכל העולם, 10% אמריקנים ו-13% קנדים.
היכולת לבקר במספר גדול של יעדים ותמורה הטובה לכסף הן הסיבות העיקריות שאנשים אוהבים חופשת שייט. 11% של הנוסעים בלבד יבחרו בשייט לחופשה השנתית שלהם.
אזורי הפעילות של חברות השייט בעולם
44.2% – קריביים, בהאמה, ברמודה.
18.5% – הים התיכון.
10.4% – אירופה.
5.7% – אלסקה.
5.6% החוף המערבי, מקסיקו, קליפורניה.
4.6% – אסיה.
4.4% – שייט עולמי, טראנס אטלנטיק ותגלית.
2.4% – אוסטרליה וניו זילנד.
2.1% – דרום אמריקה.
1.3% – אפריקה והמזרח התיכון.
1.1% – קנדה וניו אינגלנד.
10 שווקי מקור המובילים ב-2019 ובהתאמה נפח נוסעים ב-2023
במהלך 2023, היו פערים יחסיים משמעותיים בקרב נוסעים מברזיל (+30% מ-567,000 ב-2019 ל-740,000), איטליה (+24% מ-949,000 ב-2019 ל-1.2 מיליון) ובריטניה (+15% מ-1.9 מיליון ב-2019 ל-2.2 מיליון). כל שאר השווקים בדרך כלל חזרו לרמות דומות לשנת 2019.
בארצות הברית נרשמה עלייה של 2.7 מיליון נוסעים, גידול ב-19% בהשוואה ל-2019.
סין נפתחה מחדש בספטמבר 2024, ובזמן שהייתה עלייה בכמות נוסעי הקרוזים, זה לא הספיק כדי להחזיר את השוק למעמדו כמרכז שוק המקור (ירידה של 92% מ-1.9 מיליון ב-2019 ל-156,000).
*5 איים פרטיים או מועדוני חוף ייפתחו בשנתיים הקרובות.
*הזמנת סיורי חוף בשנה האחרונה נמצאים בעלייה של 45%.
היעדים המובילים בעולם ב-2019 לעומת 2023
מלבד ירידה בסין של 35.6%, העליות התחלקו בין היעדים בדרגות שונות. הקאריביים, שממשיך להיות המוביל כיעד לקרוזים זכה כמעט במיליון נוסעי שייט חדשים בשנת 2023 בהשוואה ל-2019. 12 מיליון לעומת 12.9 מיליון (+7.3%).
יעדי שייט שרשמו את הגידול הגבוה ביותר של נוסעים בין השנים 2019 ל-2023, כוללים: הים התיכון (+23%), החוף המערבי של צפון אמריקה, מקסיקו, קליפורניה (+24.1%), דרום אמריקה ופנמה (+34% ואלסקה (35.8%+).
העתיד של קרוזים ברי קיימא
חברות הקרוזים ממשיכות לשאוף לאפס פליטות נטו עד 2050 עם הפחתת פליטות בים ובעגינות והשקעות בהגנה על הסביבה וטכנולוגיות חדישות.
השפעה כלכלית
התרומה הכלכלית מקרוזים לכלכלה היא עצומה למרות שהשייט הוא רק 2% מהנסיעות הבינלאומיות. 138 מיליארד דולר בהשפעה כלכלית, 1.2 מיליון מקומות עבודה ברחבי העולם ושכר של 43 מיליארד דולר. תוצר מקומי גולמי של 69 מיליארד דולר.
יותר מ-75% מהמשרות הנתמכות על ידי קרוזים נוצרות על ידי הפעילות היבשתית של התעשייה, במיוחד בנמלים (910,000 משרות). כל 24 נוסעי קרוזים תומכים במשרת איש צוות בקרוזים.
התוצאות שתפורסמנה בספטמבר 2024 יראו השפעה אף גדולה יותר בהתחשב בגידול של 50% במספר הנוסעים שהפליגו בשנת 2023 לעומת 2022.
אוניות קרוזים שהושקו ב-2024 (7 אוניות , 20,600 נוסעים, השקעה של 5.6 מיליארד דולר)
Sun Princess – חברת Princess Cruises. נוסעים 4300. הושקה בפברואר 2024. מספנת פינקנטיירי.
Queen Anne – חברת Cunard. נוסעים 3,000. הושקה ביוני 2024. מספנת פינקנטיירי.
Mein Schiff 7 – חברת TUI Cruises. נוסעים 2,900. הושקה ביוני 2024. Meyer Turku פינלנד.
Utopia of the Seas – חברת Royal Caribbean International נוסעים 5,714. תושק ביולי 2024. Chantiers de l’Atlantique.
Explora II – חברת Explora Journeys. נוסעים 922. תושק באוגוסט 2024. פינקנטיירי.
Silver Ray – חברת Silversea Cruises. נוסעים 728. תושק באוגוסט 2024. Chantiers de l’Atlantique.
Disney Treasure – חברת Disney Cruise Line. נוסעים 2,500. תושק בדצמבר 2024. Meyer Werft, גרמניה.
בניית אוניות 2024-2028 (כולל אוניות של חברות שאינן חברות ב-CLIA)
סה”כ 56 אוניות, 127.200 נוסעים, עלות בנייה של 39.8 מיליארד דולר. 37 אוניות הן של חברות ב-CLIA: מספר נוסעים – 113,200, בהשקעה של 31.3 מיליארד דולר. ב-2025 תושקנה 12 אוניות ו-7 ב-2026.
ברוכים המצטרפים לקבוצת הפייסבוק ״קרוז חלום של הפלגה״ – הייחודית בעולם הקרוזים
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.cruisein.co.il?p=110510