Cruisein
הרשמה לניוזלטר
דירוג אוניות
  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
  • ראשי
  • חדשות
  • אניות קרוזים
  • יעדים
  • שיט נהרות
  • טיפים
  • דילים
  • דרושים
  • מיקום אניות
  • ראשי
  • חדשות
  • אניות קרוזים
  • יעדים
  • שיט נהרות
  • טיפים
  • דילים
  • דרושים
  • מיקום אניות
Cruisein
  • ראשי
  • חדשות
  • אניות קרוזים
  • יעדים
  • שיט נהרות
  • טיפים
  • דילים
  • דרושים
  • מיקום אניות
  • ראשי
  • חדשות
  • אניות קרוזים
  • יעדים
  • שיט נהרות
  • טיפים
  • דילים
  • דרושים
  • מיקום אניות
ראשי » חדשות » נמל סלוניקי נערך לקלוט מגה אוניות ולהפוך לשחקן מרכזי בשייט

נמל סלוניקי נערך לקלוט מגה אוניות ולהפוך לשחקן מרכזי בשייט

עוזי בכר 25 בנובמבר 2025 6:16 אין תגובות

נמל סלוניקי עובר מהפך גדול: רשות הנמלים (ThPA) חתמה ב־22 בנובמבר 2025 על חוזה עם המיזם המשותף METKA–TEKAL לביצוע הרחבת רציף 6 – מהלך אסטרטגי שצפוי לשנות את תשתיות הנמל ואת תפקידו במזרח הים התיכון

נמל סלוניקי נערך לקלוט מגה אוניות ולהפוך לשחקן מרכזי בשייט מבט פנורמי אווירי על העיר סלוניקי. צילום Depositphotos

בפיתוח משמעותי שעשוי לשנות מן היסוד את תשתית הנמל של סלוניקי, רשות הנמלים של העיר (ThPA) עשתה ב־22 בנובמבר 2025 את הצעד הרשמי הראשון לקראת פרויקט ההרחבה המיוחל של רציף 6. החוזה, שנחתם עם המיזם המשותף METKA S.A. – TEKAL S.A. (PIER 6) מבשר עידן חדש לנמל סלוניקי, אשר יגדיל את קיבולת הטיפול במטענים ויעורר עניין בשאלת ההשפעה על תעשיית השייט.

כמי שנחשב לנמל השני בגודלו ביוון, סלוניקי מהווה שער מרכזי הן עבור סחר אזורי והן עבור תיירות. עם השדרוג הנוכחי, הנמל יוכל לשרת אוניות גדולות ולחזק את מעמדו ברשת הסחר של דרום־מזרח אירופה. במקביל, נבחנת השאלה כיצד עשוי המהלך להשפיע על הפופולריות העולה של סלוניקי כיעד שייט מרכזי.

מה כוללת ההרחבה?

הפרויקט הוא חלק מרכזי בהסכם הזיכיון של הנמל, וכולל שורה של עבודות בקנה מידה גדול: הארכת רציף 6 ב־513 מטרים, יצירת פלטפורמה חדשה ברוחב 306.5 מטרים, חפירה והעמקת תעלות ניווט ואזורי תמרון, כדי לאפשר כניסת אוניות מהגדולות בעולם,  עלייה דרמטית בקיבולת המכולות, מ־650,000 TEU ל־1.5 מיליון TEU בשנה, זמן ביצוע של 40 חודשים ותקציב כולל של 195.6 מיליון אירו. לפי ThPA, השדרוג יוביל לשיפור משמעותי ביעילות ובעמידות התפעולית של הנמל, יחזק את נתיבי הסחר האזוריים וישפיע לטובה על הכלכלה המקומית.

האם תעשיית השייט תושפע מהמהלך?

למרות שמוקד העבודות הוא במגזר המטענים, ישנן השלכות עקיפות גם על עולם השייט. סלוניקי הולכת ומבססת את עצמה כיעד שייט פופולרי בים התיכון — בעיקר בזכות העיר התוססת, המיקום האסטרטגי והנמל הנוח לגישה. אחת הדאגות שעלו בקרב מפעילי שייט היא חשש משיבושים בלוחות זמנים בשל העבודות. אולם, לפי גורמים רשמיים בנמל: העבודות יתבצעו בעיקר באזור המטען, הרחק מטרמינל הנוסעים, יינקטו צעדי ניהול תנועה ייעודיים שיאפשרו לאוניות שייט לעגון כרגיל, מתוכננת תיאום רציף עם חברות השייט כדי למנוע הפרעות בפעילות והטרמינלים הקיימים יישארו פעילים לאורך כל תקופת הבנייה. כך שבהתאם לתכנון, תנועת הקרוזים לא צפויה להיפגע באופן משמעותי — ובטווח הארוך, התשתיות המשופרות עשויות לשפר את שירותי השייט אף יותר.

השפעה חברתית־כלכלית נרחבת על סלוניקי

הרחבת הנמל תספק זריקת מרץ לכלכלת סלוניקי ולמטרופולין שסביבה: אלפי משרות זמניות ייווצרו במהלך העבודות, תשתיות משופרות יגדילו את השקעות הלוגיסטיקה והתעשיות המשיקות, תזרימי מטענים גדולים יותר יובילו לפיתוח נלווה של תיירות, מסחר ואירוח, תיירות השייט — שכבר מהווה מנוע צמיחה בעיר — תיהנה מנמל יעיל ומתקדם, המאפשר שירות מהיר וגמיש יותר לאוניות נוסעים. בנוסף, שיפור הקישוריות האזורית צפוי לחזק את סלוניקי כשער כניסה נוח למבקרים משווקים בינלאומיים — מה שעשוי להרחיב את פעילות תעשיית התיירות כולה.

עתיד מזהיר: סלוניקי בדרך להפוך למרכז סחר ושייט מוביל

למרות שהפרויקט ממוקד בעיקר בתנועת המכולות, הוא אינו פוסח על תחום השייט. להפך — עבודות ההרחבה צפויות לתרום לבניית נמל מודרני, יציב ומאורגן יותר, שייטיב עם כל ענפי הפעילות. עם תכנון מדויק, היעדר שיבושים משמעותיים במהלך הבנייה, והשקעה מתמשכת בשדרוג שירותי הנוסעים, סלוניקי מתקדמת לעבר תפקיד מרכזי יותר בים התיכון. טובת הנוסעים ברורה: בשנים הקרובות הם צפויים ליהנות מנמל יעיל, מפותח, נוח ומהיר יותר — שמציע חוויית הגעה חלקה לעיר שממשיכה לצבור תאוצה כתכשיט תיירותי של יוון.

ברוכים המצטרפים לקבוצת הפייסבוק ״קרוז חלום של הפלגה״ – הייחודית בעולם הקרוזים. למעלה מ-16,000 חברים

הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ “קרוז אין-חדשות חמות מהים”

חפשו אותנו גם בטלגרם

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.cruisein.co.il?p=119337

אולי יעניין אתכם גם

  • לא רק בישראל: עליות מחירים צפויות בשלושה נמלי קרוזיםלא רק בישראל: עליות מחירים צפויות בשלושה נמלי קרוזים
  • הדו”ח המלא של CLIA ומגמות השייט לשנת 2020הדו”ח המלא של CLIA ומגמות השייט לשנת 2020
  • המסע לאירופה שלא הכרתם: פרינסס קרוזס פורצת גבולותהמסע לאירופה שלא הכרתם: פרינסס קרוזס פורצת גבולות
  • FITUR Cruises 2025: “יותר מ-37 מיליון נוסעים בקרוזים השנה”FITUR Cruises 2025: “יותר מ-37 מיליון נוסעים בקרוזים השנה”
  • ברצלונה תאסור על אוניות קרוזים לעגון ליד מרכז העירברצלונה תאסור על אוניות קרוזים לעגון ליד מרכז העיר
תגיות:
נמל סלוניקי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

 
CRUISE IN
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
  • תקנון, תנאי שימוש ומדיניות פרטיות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים


בהרשמתי הנני מקבל/ת את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • חדשות
  • אניות קרוזים
  • יעדים
  • שיט נהרות
  • טיפים
  • דילים
  • דרושים
מערכת לבניית אתרים
Go to mobile version
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס